ارائه پیشنهاد کاهش 25درصدی ظرفیت شناورها به ستاد استانی کرونا

کرونا / به گزارش رکنا، دکتر علی حیرانی با اشاره به ضرورت اجرای پروتکل‌های بهداشتی در شناورهای مسافری افزود: این موضوع برای نخستین بار که در جلسه ستاد استانی کرونا مطرح شد؛ اعلام شد که تعاونی قایق داران و مسئولین شناورها از بابت افت درآمد خود گلایه دارند و عنوان می کنند با توجه به مشکلات اقتصادی که دارند ظرفیت مسافری شناورها تکمیل شود.

وی بیان کرد: نظر دانشگاه در این باره چنین بود که اگر شناورها با تهویه مناسب و رعایت فاصله گذاری فعالیت کنند می توانند از همه ظرفیت حمل مسافری خود استفاده کنند. رییس دبیرخانه ستاد استانی کرونا در هرمزگان، اظهار کرد: این موضوع در جلسه ستاد استانی کرونا با در نظر گرفتن رعایت پروتکل های بهداشتی در شناورها مصوب شد و در پروتکل بهداشتی به صراحت بر رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک تاکید شده است.

دکتر حیرانی عنوان کرد: متعاقبا به علت شکایات مردمی مبنی بر عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی در شناورهای حمل مسافر، دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با بررسی مجدد و با توجه به اینکه امکان باز کردن پنجره یا درب و یا حضور مسافران در عرشه شناورها نبود، پیشنهاد داد که ظرفیت فروش بلیط به 75 درصد کاهش یابد تا فاصله گذاری اجتماعی در محل استقرار مسافران رعایت شود.

وی بیان داشت: بنا به پیشنهاد دانشگاه ما امیدواریم کاهش ۲۵ درصدی ظرفیت شناورها در ستاد مصوب شود. به گفته این مقام مسؤول در ستاد استانی کرونا در هرمزگان، دستورالعمل فرآیند نظارت بر اجرای پروتکل های بهداشتی در بیست و هشتمین جلسه ستاد ملی کرونا در 21 تیرماه 99 مصوب شده است و توسط آقای دکتر واعظی رئیس دفتر ریاست محترم جمهور به جهت اجرا به تمام استانها ابلاغ شده است.

دکتر حیرانی ابراز کرد: در متن این دستورالعمل آمده است که هر کدام از دستگاهها مکلف هستند اجرای پروتکل‌های بهداشتی را در زیر مجموعه های خود و فعالیت‌های مرتبط با همان دستگاه نظارت کنند و به ستاد استانی کرونا گزارش دهند و همچنین همه موظف هستند در صورت مواجهه با نقض دستورالعمل ها در زیر مجموعه‌های خود، حتی اعمال مقررات کنند.

وی با اشاره به وظایف سازمانها و ادارات در اجرای پروتکل‌های بهداشتی از جمله وزارت راه و شهرسازی عنوان کرد: نظارت بر اجرای پروتکل‌های ابلاغی در حوزه حمل و نقل جاده ای، هوایی، ریلی و دریایی بر عهده وزارت راه و شهرسازی گذاشته شده است ، استفاده از ظرفیت های قانونی در جهت مقابله با رفتارها و اقدامات مغایر با مفاد پروتکل ها با صراحت آمده است.

رئیس دبیرخانه ستاد استانی مبارزه با بیماری کووید 19 تصریح کرد: اداره کل بنادر و کشتیرانی وظیفه نظارت بر روی کشتی‌ها و شناورها را بر عهده دارد و باید اجرای پروتکل های بهداشتی در واحدها و فعالیت‌های تحت سرپرستی خود را مورد پایش و نظارت و حتی اعمال مقررات کند.

دکتر حیرانی بیان کرد: متاسفانه شاید تاکنون این بخش بسیار کمرنگ بوده و بار به دوش وزارت بهداشت و درمان و دانشگاه بوده است. هم زیستی با کرونا و تاکید ستاد ملی کرونا بر این است که هر دستگاه در جهت رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید بر واحدهای تحت پوشش خود نظارت دقیق داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: این موضوع در جلسات ستاد استانی کرونا مطرح شده است و شخص استاندار بارها تاکید کرده که فرماندارها و مدیران کل، زیرمجموعه ها را شخصا نظارت و گزارشات خود را به این ستاد ارسال کنند.

فاصله گذاری اجتماعی 40 درصدی در شناورهای مسافری در چند ماه گذشته در حال اجرا بود که اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان هرمزگان در نامه‌ای به ستاد استانی کرونا و بدنبال پیگیری تعاونی‌های شناورداران و ضرر سنگین آنها از این ناحیه، خواستار توقف این مصوبه شد و این مصوبه از اواسط شهریورماه متوقف شد اما حالا دکتر حیرانی رییس دبیرخانه ستاد استانی مبارزه با کرونا اظهاراتی متفاوت با مصوبات این ستاد بیان کرده است! برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 615218 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟