اصفهان به کارخانه تولید کرونا تبدیل شده است/رشد فزاینده بیماری

کرونا / به گزارش رکنا، آرش نجیمی با اشاره به اینکه استان اصفهان به کارخانه تولید کرونا تبدیل شده است، اظهار داشت: متأسفانه رنگی برای بحرانی‌تر جلوه دادن استان اصفهان نسبت به بیماری کرونا نیست و تعداد موارد فوتی رو به افزایش است.

وی افزود: با این روند که شهروندان نسبت به اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک جدیت به خرج نمی‌دهند، نه تنها شیب نمودار ابتلاء به کرونا در استان اصفهان ثابت نخواهد شد بلکه روند افزایشی به دنبال خواهد داشت.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به افزایش دو برابری فوتی‌ها در استان اصفهان تصریح کرد: چنانچه تعداد موارد حاد که وابسته به دستگاه ونتیلاتور هستند با این روند افزایشی پیش رفت کند در هفته‌های آتی با موارد بیشتر فوتی رو به رو خواهیم شد.

نجیمی به فرسودگی تجهیزات پزشکی در بیمارستان‌های استان اصفهان هم گریزی زد و گفت: برای نمونه دستگاه «سی تی اسکن» با این حجم فزاینده که در بیمارستانها به کار گرفته می‌شود علاوه بر فرسودگی کادر درمان دچار استهلاک شده است.

وی تاکید کرد: با این روند در هفته‌های آتی با فرسودگی و بیماری کادر درمان، کاهش ظرفیت بیمارستانها و استهلاک تجهیزات پزشکی در بیمارستان‌های استان اصفهان مواجه خواهیم شد بنابراین از شهروندان خواستاریم که نسبت به مسئولیت اجتماعی خود در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک پایبند باشند و چنانچه به این بیماری مبتلا شدند حداقل دو هفته را در قرنطینه به سر ببرند و از حضور در جامعه اجتناب کنند.

نجیمی با اشاره به روند فزاینده ابتلاء به کرونا در استان اصفهان گفت: روزانه بیش از یک هزار و ۵۰۰ بیمار مبتلا به کرونا در استان اصفهان شناسایی می‌شود که آمار واقعی دو یا سه برابر موارد شناسایی شده است. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 615161 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟