بخشی نگری بزرگترین مانع برای ساماندهی فاضلاب استان خراسان رضوی

محیط زیست / به گزارش رکنا، تورج همتی مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: به رغم گذر زمانی طولانی از بهره برداری فاز اول تصفیه خانه شهرک‌های صنعتی توس و چرمشهر، در ارتباط با راه اندازی فاز دوم تصفیه خانه‌ها، حتی اعلام برنامه هم نشده است.

او افزود: متاسفانه روند ساماندهی فاضلاب نه تنها رو به بهبود نبوده بلکه در شهرک صنعتی طوس، رقیق سازی فاضلاب در شرایطی که آب در شمال شرق کشور می‌تواند یک کیمیا باشد و مصرف غیر مجاز فاضلاب، پسرفت را در ساماندهی فاضلاب به همراه داشته است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی با اشاره به اینکه ورود شهرداری مشهد به عنوان فرماندهی واحد ساماندهی کشف رود یک فرصت برای رفع چالش‌های چند دهه اخیر این رودخانه حفاظت شده بوده است ادامه داد: بخشی نگری‌ها مانع از همراهی ارگان‌های متولی با شهرداری بوده است و این موضوع روند بهبود را به شدت متأثر می‌سازد.

همتی با اشاره به اینکه توجیهات شرکت‌های آب منطقه ای، آبفا و شهرک‌های صنعتی در خصوص همراهی نکردن با مدیریت واحد کشف رود، قابل پذیرش نبوده و دیگر فرصتی برای سخن گفتن از برنامه‌های بدون پشتوانه اجرایی نیست بیان کرد: از دادستانی خواستار ورود جدی و مطالبه از متولیانی هستیم که با مانع تراشی در حفظ سلامت مردم، اهمال می‌کنند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 615074 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟