تسهیل در مواجهه با کرونا با ارائه خدمات الکترونیکی

کرونا / به گزارش رکنا، محمد مهدی ناصحی با تاکید براینکه بیمه ها باید در شرایط سخت حمایت از بیمه شدگان را افزایش دهند، گفت: کارکرد نظام بیمه‌ای در حمایت از مراکز درمانی و بیمارستان ها با اقداماتی مانند رسیدگی الکترونیکی به اسناد بستری بیمارستان ها و پرداخت های منظم قابل قبول است.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت افزود: خوشبختانه اقداماتی که سازمان بیمه سلامت در سال های اخیر در راستای الکترونیکی شدن خدمات انجام داده است، در مواجهه با پاندمی کرونا بیشتر به چشم می آید؛ اقدام مهمی مانند رسیدگی الکترونیک به اسناد بستری یکی از این گام های اساسی است.

وی با بیان اینکه حذف دفترچه کاغذی بیمه سلامت در حوزه بستری یکی از اقدامات مهم در کاهش هزینه ها است، تصریح کرد: برای حوزه سرپایی نیز باید تدابیر لازم را با هدف ایجاد زیرساخت های اجتماعی و در نظر گرفتن احکام های تشویقی برای ذینفعان حوزه سلامت اتخاذ کرد.

ناصحی اظهار داشت: اولین قدم قابل توجه درخصوص بیماری کرونا، پیشگیری برای حفظ سلامت است و سازمان های بیمه گر درمانی باید بیش از پیش در این مسیر حرکت کرده و حمایت های لازم را از سطح یک خدمات سلامت داشته باشند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: حمایت از خدمات سطح یک امکان پذیر نخواهد بود، مگر اینکه نظام سطح بندی خدمات، پزشک خانواده و نظام ارجاع از سطح اول به سایر سطوح سلامت کشور اجرایی شود. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 615031 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟