کاهش نرخ بیکاری در گرو ارائه مهارت‌های فنی است

بیکاری / به گزارش رکنا، «رضا طاهری» با بیان اینکه این نهاد آموزش‌های مهارتی رایگان به مددجویان تحت پوشش خود ارائه می دهد، افزود: از سهمیه هفت هزار و ۲۷۰ مددجو تا پایان سال تاکنون حدود سه هزار نفر مهارت‌های فنی لازم را کسب کرده‌اند.

او فقدان مهارت‌های فنی را اصلی‌ترین دلیل بیکاری مددجویان در استان دانست و گفت: تلاش ما ارائه آموزش های رایگان با هدف مهارت آموزی همه مددجویان است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه آموزش های فنی مهارتی این نهاد به صورت رایگان به مددجویان متقاضی ارائه می شود، افزود: تا پایان سال جاری یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار به منظور مهارت آموزی مددجویان تحت حمایت اختصاص داده می شود.

طاهری با یادآوری اینکه در سال ۹۸ نیز هشت هزار و ۳۵۰ مددجوی کرمانشاهی مهارت های رایگان فنی و حرفه ای کسب کرده اند، تصریح کرد: آموزش های فنی و حرفه ای در سرفصل های مهارت آموزی، پایدار سازی و مقدماتی به مددجویان ارائه می شود.

او گفت: مددجویان دارای مهارت فنی از وام های اشتغال این نهاد بهره مند و یا به مراکز کاریابی به منظور ایجاد فرصت شغلی پایدار معرفی می شوند. استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت دارد که از این تعداد حدود ۲۰۰ هزار نفر زیر پوشش کمیته امداد هستند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 614398 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟