هشدار مشاور دولت ژاپن به مردم در خصوص افزایش کرونا در المپیک

کرونا / به گزاش رکنا، نوبوهیکو اوکابا رئیس موسسه بهداشت عمومی کاوازاکی  تاکید کرد:  بازی‌های المپیک باعث افزایش ویروس کرونا در این کشور خواهد شد.

اوکابا در این باره اظهارداشت: المپیک یکی از سخت‌ترین شرایط را در هنگام پیشگیری از بحران کرونا ایجاد می‌کند. با توجه به گرد هم آمدن مردم از سراسر جهان خطر بیشتر خواهد شد.

وی افزود: تا زمانی که این بازی‌ها برگزار می‌شود باید به مردم بفهمانیم که احتمالاً تعداد مبتلایان به کووید ۱۹ افزایش خواهد یافت.

این مشاور دولت خاطرنشان کرد: متوقف کردن بازی‌ها به عنوان وضعیت فعلی بعید است اما با فرض اینکه شمار مبتلایان بیش از حد افزایش یافته و بیمارستان‌ها بیش از حد پر شوند، باید بتوانیم تصمیم شجاعانه‌ای برای لغو المپیک بگیریم. باید مشخص شود چه کسی در این باره تصمیم می‌گیرد.

اوکابا عنوان کرد: در این شرایطی که ما در آن هستیم نمی‌توانم بگویم نگران نباشید، برگزاری بازی‌ها مشکلی ندارد اما در سطح فعلی فکر می‌کنم باید با دقت کار کرد. ما (متخصصان بهداشت) کسانی هستیم که باید نشان دهیم چگونه و کجا اقدامات احتیاطی را انجام می‌دهیم.

اوکابه معتقد است اطلاعات مربوط به ویروس کرونا در حال شفاف شدن است و باید ظرف ۶ ماه پیشرفت بیشتری داشته باشد.

وی افزود: اگر عفونت گسترش نیابد بهتر است اما مهمترین چیز این است که به تعداد مبتلایان اضافه نشود. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 614388 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟