وضعیت قرمز کرونا در خراسان جنوبی/ ۱۱۵ مورد ابتلا در یک روز

کرونا / به گزارش رکنا، محمد دهقانی فیروزآبادی کرونا-در-خراسان-جنوبی-۱۱۵-مورد-ابتلا-در-یک-روز" در خصوص آخرین وضعیت آماری مبتلایان به کرونا اظهار کرد: روز گذشته ۲۵۶ آزمایش جدید کرونا در استان انجام شده بود که از این تعداد نمونه ۱۱۵ مورد مثبت بوده است.

به گفته وی از موارد شناسایی شده در روز گذشته ۴۸ مورد در بیمارستان بستری و ۶۷ مورد نمونه‌گیری سرپایی بوده است.

وی با بیان اینکه از ۱۱۵ مورد جدید مبتلا به کرونا بیشترین آمار با ۶۱ مورد مربوط به شهرستان بیرجند بوده است، تصریح کرد: موارد جدید ابتلاء در قاین نیز ۲۷ مورد بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تصریح کرد: شهرستان فردوس ۵ نفر، طبس ۵ نفر، نهبندان ۱ نفر، درمیان ۲ نفر، سربیشه ۳ نفر، سرایان ۲ نفر، بشرویه ۴ نفر، زیرکوه ۳ نفر و خوسف ۲ نفر ابتلاء جدید داشته‌اند.

وی با بیان اینکه آمار ابتلای روزانه در استان طی هفته اخیر بی سابقه بوده است، ادامه داد: در حال حاضر ۲۴۳ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

دهقانی با اشاره به اینکه از بیماران بستری ۱۲۰ نفر مبتلا قطعی به کرونا بوده‌اند، گفت: ۲۲ بیمار کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

وی با بیان اینکه ۸ نفر بیمار بستری بدحال در استان داریم، تصریح کرد: متأسفانه با فوت یک نفر در روز گذشته آمار کلی فوتی کرونا در استان به ۱۷۳ نفر رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه خراسان جنوبی در وضعیت قرمز کرونا قرار دارد، گفت: بیرجند، طبس، فردوس، قاین و نهبندان در حال حاضر در وضعیت قرمز قرار دارند.

به گفته وی شهرستان‌های درمیان، زیرکوه، سرایان و سربیشه در وضعیت هشدار و بشرویه و خوسف در وضعیت زرد و با خطر متوسط هستند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 614259 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟