جان باختن ۱۱ نفر دیگر در استان فارس/ محدودیت های جدید در راه است

فارس / به گزارش رکنا، دکتر عبدالرسول همتی بعد از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه از ابتدای شیوع بیماری تاکنون بیش از ۳۰۴ هزار تست تشخیصی در آزمایشگاه‌های استان انجام شده است، مجموع بیماران شناسایی شده تاکنون را ۵۹ هزار و ۱۲۲ نفر اعلام کرد.

او با ابراز تأسف از مرگ ۱۱ هم استانی دیگر در اثر کرونا ویروس، مجموع جان باختگان این بیماری را از ابتدای شیوع در استان، ۱ هزار و ۴۶ نفر اعلام کرد.

به گفته این مقام مسئول هم اکنون ۹۸۴ بیمار مشکوک و یا دارای علامت کرونا ویروس در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد، ۱۰۵ بیمار در وضعیت وخیم جسمی بوده و در بخش‌های ICU مراقبت‌های ویژه دریافت می‌کنند.

او اظهار کرد: هم اکنون ظرفیت اکثر تخت‌های پیش بینی شده برای بیماران کرونا ویروس تکمیل شده و تعدادی از بیماران نیز در لیست انتظار بستری هستند.

دکتر همتی همچنین مجموع بیماران بهبودیافته از کرونا ویروس از ابتدای شیوع تاکنون را که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده‌اند، ۵۳ هزار و ۳۰۷ نفر اعلام کرد.

معاون بهداشت دانشگاه با اشاره به آمار تفکیکی جان باختگان کرونا ویروس در شهرهای تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شیراز اشاره کرد که در این گزارش، شیراز با ۴۹۷ مورد، بیشترین آمار جان باختگان در استان از ابتدا تاکنون را به خود اختصاص داده است.

در این گزارش مرودشت با ۷۲ مورد؛ کازرون با ۵۰ مورد؛ لامرد با ۲۶ مورد؛ آباده با ۲۵ مورد؛ داراب با ۲۲ مورد؛ قیر و کارزین با ۱۷ مورد؛ کوار با ۱۳ مورد؛ اقلید، زرقان و پاسارگاد هر کدام با ۱۰ مورد؛ زرین دشت با ۹ مورد؛ ممسنی با ۸ مورد؛ استهبان و خرم بید هر کدام با ۷ مورد؛ ارسنجان و مهر هر کدام با ۶ مورد؛ فیروزآباد و سروستان هر کدام با ۵ مورد؛ سپیدان، نی ریز و خرامه هر کدام با ۴ مورد؛ کوه چنار، رستم و بیضا هر کدام با ۳ مورد؛ فراشبند، بوانات و سرچهان هر کدام با یک مورد در رده‌های بعدی اعلام شده و شهرستان بختگان نیز تاکنون موردی از مرگ در اثر کرونا ویروس نداشته است.

دکتر همتی دیگر موارد مرگ و میر را مربوط به دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی دیگر استان اعلام کرد.

او با اشاره به ضرورت همکاری بیشتر مردم برای به توجه به پروتکل‌های بهداشتی، اظهار کرد: در صورت بی توجهی به توصیه‌ها و ادامه روند افزایشی موارد ابتلاء، برخی محدودیت‌ها در استان از سر گرفته می‌شود که در همین زمینه ستاد دانشگاهی مدیریت کرونا ویروس، پیشنهادات خود را در سه فاز به ستاد استانی کرونا ویروس اعلام کرده است تا در صورت تأیید، وارد مرحله عملیاتی شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز فاز نخست این محدودیت‌ها را شامل تبدیل وضعیت رستوران‌ها، کافی شاپ ها و فست فودها به بیرون بر، اجرای مقررات دورکاری و اجباری شدن استفاده از ماسک در ادارات و سازمان‌ها عنوان کرد و افزود: فاز دوم نیز در قالب تعطیلی سیستم حمل و نقل عمومی و فاز سوم به صورت تعطیلی سراسری شهر پیش بینی شده است.

دکتر همتی ابراز امیدواری کرد با افزایش توجه عمومی نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی شاهد کاهش آمارهای موجود در زمینه ابتلاء و بستری بیماران در استان باشیم. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 614161 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟