محدودیت‌های کرونایی قم یک هفته دیگر تمدید شد

 کرونا / به گزارش رکنا، بهرام سرمست روز چهارشنبه در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران در تالار کرامت استانداری اظهار داشت: طبق گزارش علوم پزشکی و همچنین سازمان های دیگر استان محدودیت های اعمال شده طی یک هفته گذشته در قم باید در هفته پیش رو نیز به اجرا گذاشته شود.

سرمست با بیان اینکه موج تازه کرونا در این استان در حال کنترل می باشد گفت: در صورت تداوم محدودیت ها و رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم می توانیم از این موج نیز عبور کنیم.

استاندار قم ضرورت انجام نظارت های لازم توسط دستگاه های اجرایی و اتحادیه های صنفی را مورد توجه قرار داد و افزود: همراهی مردم مهمترین رکن در امر مبارزه با کرونا به شمار می آید و از جامعه در این خصوص انتظارهای زیادی وجود دارد.

وی همچنین با اشاره به در پیش بودن اربعین حسینی و عزاداری های دهه آخر ماه صفر گفت: در این ایام هیچ مراسم و تجمع عزاداری در سطح نداریم و مواکب و هیات های مذهبی نیز همراهی خوبی دارند.

استاندار قم با بیان اینکه نیت ها و کمک های مردمی باید به صورت مومنانه و مواسات برای کمک به اقشار آسیب پذیر، نیازمندان و حمایت از کادر درمان و پزشکی اختصاص داده شود گفت: کمیته های چندگانه ای که در این زمینه تشکیل شده نیز باید به وظایف خود عمل نمایند و هیات ها و مواکب نیز برای پاسداشت ارزش های عاشورا و فرهنگ ایثار و شهادت این کمک ها را به محرومان برسانند.

سرمست در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه مقابله با کرونا وظیفه یک دستگاه خاص نیست‌ و فعالیت نکردن دستگاه ها نیز به هیچ وجه قابل پذیرش نمی باشد یادآور شد: همه اقدام ها و فعالیت های نظارتی باید فراتر از مسئولیت های سازمانی باشد چرا که دوره ای که در آن قرار داریم دوره خدمت به مردم می باشد، و اگر حتی یک فرد کمتر آسیب ببیند علاوه بر اجر و پاداش اخروی به لحاظ وجدانی نیز می تواند یک رضایتمندی به همراه داشته باشد.

وی با بیان اینکه در دوران کرونا کار گروه های جهادی و خیران سلامت که در خارج از وظایف سازمانی خود در عرصه مقابله با این بیماری حضور پیدا کردند ارزش بالایی دارد افزود: ما از این گروه ها تجلیل کردیم چرا که دستگاه برتر واقعی آنها هستند و دستگاه اجرایی اگر خدمتی هم می کنند در حقیقت وظیفه خود را انجام می دهند.

وی ادامه داد: جبهه سلامت و کادر بهداشت و درمان که با پول مملکت آموزش دیده و تربیت شدند نیز امروز باید به داد مردم برسند البته این به معنای قدرنشناسی از آنها نیست، بلکه به معنای وظیفه شناسی است ما وظیفه داریم در این شرایط سخت در کنار مردم باشیم و از ظرفیت ها استفاده کنیم.

معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استانداری قم نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت موضوع افزایش حساسیت های اجتماعی در مورد کرونا گفت: در جلسه اخیر شورای اطلاع رسانی استان ۲ کمیته تحت عنوان محتوا با مسئولیت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین کمیته عملیات روانی با محوریت معاونت اجتماعی نیروی انتظامی شکل گرفت.

بیژن سلیمان پور افرود: تمام تلاش ما این است که از این طریق بتوانیم حساسیت های اجتماعی را بالا ببریم ولی نیازمند همکاری و همیاری تمام دستگاه ها و نهادها هستیم.

سلیمان پور همچنین موضوع اطلاع رسانی در خصوص کرونا از طریق تلفن همراه و به شکل پیام صوتی و تصویری را یادآور شد و افرود: این اقدام چون نیازمند کسب موافقت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است و استان ها در صورت نیاز باید از ستاد ملی مبارزه با کرونا مجوز بگیرند، در صورت صلاحدید استاندار ما برای گرفتن این مجوز مکاتبه ای را با دبیر امنیتی انتظامی کشور خواهیم داشت.

معاون استاندار قم با اشاره به نیاز حوزه اطلاع رسانی استان به پشتیبانی مالی گفت: این موضوع در جلسه شورای اطلاع رسانی استان مطرح شده و یک مصوبه نیز داشتیم و به سازمان مدیریت و برنامه ریزی هم ابلاغ کردیم.

فرماندار قم نیز در این جلسه با طرح یک پیشنهاد در رابطه با چگونگی تامین مالی حوزه اطلاع رسانی استان خاطر نشان کرد: با دستور استاندار و تصویب ستاد ملی مبارزه با کرونا یک درصد از بودجه جاری دستگاه های اجرایی مختلف برای موضوع هایی مانند تغییر سبک زندگی و تولید محتوای فرهنگی اختصاص پیدا کند.

مرتضی حیدری تصریح کرد: به این شیوه می توانیم حوزه اطلاع رسانی و تبلیغات را در خصوص کرونا که در حال حاضر مهمترین مساله استان است غنی کنیم و حتی مطبوعات را پشتیبانی نموده و فضای مجازی را نیز فعال کنیم. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 614156 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟