ضرورت تدوین آیین نامه همکاری استان های معین پایتخت در زمان بحران

پایتخت / به گزارش رکنا، رضا کرمی محمدی در جلسه دستورالعمل اجرایی مدیریت بحران استان‌های معین تهران در زمان زلزله که به صورت ویدئو کنفرانس و با حضور شهردارتهران، رییس سازمان مدیریت بحران کشور، مدیران کل مدیریت بحران استان‌های معین و شهرداران مناطق 22 گانه برگزار شد، گفت: 15 سالی می‌شود که استان‌های معین در زمان بحران برای تهران در نظر گرفته شده و پیشرفت‌های خوبی هم داشته‌ایم. این مساله در سال 97 با ابلاغ وزیر کشور شکل قانونی پیدا کرد.

وی ادامه داد: اما دو نکته در بحث استان های معین وجود دارد. یکی اینکه بحث استان های معین در قانون جدید مدیریت بحران مسکوت مانده و اگر لازم باشد که جنبه قانونی پیدا کند باید آئین نامه مخصوص برای آن تهیه شود.

کرمی محمدی تصریح کرد: نکته دوم این است که در این 15 سال در بحث برنامه ریزی برای استان های معین خیلی موفق عمل نکرده ایم. می توان با برگزاری مانور سراسری زلزله در تهران با حضور مردم و تمام ارگان های درگیر به برنامه ریزی برای استان های معین تهران کمک کرد.

وی افزود: برگزاری مانور سراسری نیازمند تدوین سناریوی کاملی است که در آن نقش ها و شبیه سازی رخدادها مشخص شود . البته برنامه ریزی برای برگزاری این مانور زمان خواهد برد و تا این کار انجام نشود آمادگی که نهادینه شده باشد وجود نخواهد داشت. به همین دلیل می توانیم کمیته ای برای برگزاری مانور سراسری تشکیل دهیم و بحث مانور سراسری در زلزله در شهر تهران با همکاری استان های معین را به صورت عملیاتی دنبال کنیم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 614096 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟