مردم در خانه بمانند/ از نزدیک مراکز درمان هم عبور نکنید

کرونا / به گزارش رکنا، بر اساس آخرین آمار نرخ مرگ و میرهای ناشی از کرونا، روز گذشته 235 تن از مبتلایان فوت کردند. این رقم در حالی رخ داده که هنوز بسیاری از افراد جامعه، کرونا را جدی نمی‌گیرند که باعث تشدید آمار مبتلایان به این بیماری می‌شود اما برخی افراد استرس زیادی در مواجهه با کرونا دارند و برای چکاپ یا اعمال غیر ضروری به بیمارستان ها مراجعه می کنند که ممکن است در آن فضا مبتلا شوند اما در درمانگاه ها و مراکز درمانی چه پروتکل هایی را باید رعایت کرد؟

مردم از خانه خارج نشوند

مسعود مردانی، عضو ستاد مقابله با کرونا درباره چگونگی مهار کرونا در مراکز درمانی گفت: مردم در شرایط کرونایی از خانه خارج نشوند.

او افزود: مردم به‌هیچ عنوان در تعطیلات آخر هفته به سفر نروند و فقط در خانه اقامت داشته باشند، چون در غیر این صورت جمعیت مبتلایان به کرونا افزایش پیدا می کند.

مردانی تاکید کرد: در شرایط کنونی برای مهار کرونا باید افراد همچون روزهای عید نوروز در منزل اقامت کرده تا بتوان آن را مهار کرد.

مردم به مراکز درمانی مراجعه نکنند

این پزشک عفونی درباره چگونگی مهار کرونا و دیگر بیماری های عفونی در مراکز درمانی گفت: در این شرایط افراد حتی از نزدیک مراکز درمانی هم عبور نکنند. برای مثال در این وضعیت افراد نباید برای چک آپ و دیگر اعمال غیرضرور به مراکز درمانی مراجعه کنند.

مردانی درباره کم‌وکیف ورود افراد در مراکز درمانی تاکید کرد: فرد در مراکز درمانی به سرعت اقداماتش را انجام داده و در طول حضورش در مراکز درمانی از ماسک‌های استاندارد استفاده می‌کنند.

او در پایان گفت: افراد در مراکز درمانی از نزدیک شدن به بیماران کرونایی خودداری کنند و دست‌ها را به کررات شست‌وشو داده و ضدعفونی کنند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 613717 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟