درس های زیادی از ویروس کرونا آموختم

کرونا / به گزارش رکنا، « دونالد ترامپ » رئیس‌جمهور آمریکا در اولین پیام ویدئویی خود بعد از ترخیص و انتقال از بیمارستان نظامی «والتر رید» به کاخ سفید ضمن تأکید بر اینکه درس‌های زیادی از «کووید-۱۹» آموخته است، از مردم کشورش خواست که هیچ واهمه‌ای از کرونا نداشته باشند.

بنا بر گزارش شبکه روسی «راشاتودی»، رئیس‌جمهور آمریکا در این پیام ویدئویی که در صفحه توییتر خود منتشر کرده بود ضمن قدردانی از کادر درمان بیمارستان والتر رید، تصریح کرد که بعد از سه روز بستری در این بیمارستان نظامی «بهتر از هر زمان دیگری در زندگی‌ام هستم».

وی در ابتدای این ویدئو گفت: «من تازه از بیمارستان والتر رید مرخص شده‌ام. بیمارستان خیلی خاصی بود، پزشکان، پرستاران، مسئولان پذیرش بیمارستان و من درس‌های زیادی از ویروس کرونا آموختم».

رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه از مردم کشورش خواست که واهمه‌ای از این ویروس ناشناخته نداشته باشند و در این باره گفت: «یک مسئله‌ای وجود دارد و اینکه به این ویروس اجازه ندهید بر شما چیره شود. از آن نترسید...ما بهترین تجهیزات پزشکی را در اختیار داریم.ما بهترین داروها را در اختیار داریم که اخیراً تولید شده است.ما این (ویروس) را شکست می‌دهیم».

ترامپ در حالی از مردم کشورش درخواست کرد که از کروناویروس واهمه‌ای نداشته باشند که طبق جدیدترین آمار دانشگاه جانز هاپکینز، تاکنون بیش از ۲۱۰ هزار آمریکایی قربانی این ویروس ناشناخته شده‌اند و بیش از ۷.۴ میلیون نفر دیگر به آن آلوده شده‌اند.

رئیس‌جمهور آمریکا سپس در بخش بعدی پیام ویدئویی خود، حال جسمانی‌اش را بسیار خوب توصیف کرد و گفت: «حالم اصلا خوب نبود. از دو روز پیش حالم بسیار خوب شده است و بهتر از هر زمانی در کل زندگی ام هستم، بهتر از ۲۰ سال پیش هستم. اجازه ندهید (این ویروس) بر شما چیره شود و اجازه ندهید زندگی شما را بگیرد. اجازه ندهید چنین چیزی رخ دهد».

ترامپ سپس بار دیگر با تعریف از عملکرد کشورش در زمینه مقابله با کرونا گفت: «ما عالی‌ترین کشور جهان هستیم. ما باز می‌گردیم ما مجدداً به کار بازمی‌گردیم. من بعنوان رهبر مجبورم که بازگردم، اینجا ایستاده‌ام. می‌دانم که خطر وجود دارد. من مقابل شما ایستاده‌ام. من اداره امور را انجام دادم. هیچ رهبری کاری که من کردم را انجام نمی‌دهد. می‌دانم خطر دارد اما اشکالی ندارد. حالا بهترم و شاید ایمن باشم. نمی‌دانم اما اجازه ندهید زندگی شما را تحت سلطه قرار دهد. بیرون بیایید و مراقب باشید. ما بهترین داروها را در اختیار داریم».

رئیس‌جمهور آمریکا در بخش پایانی پیام ویدئویی خود بار دیگر درباره تولید واکسن کرونا وعده داد: «واکسن (کرونا) همین روزها بیرون می‌آید. از شما و والتر رید ممنونم».

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا که صبح روز پنجشنبه ابتلای خود را به ویروس کرونا اعلام کرده بود و روز جمعه به دلیل وخامت اوضاع به بیمارستان نظامی «والتر رید» در حومه واشنگتن منتقل شده بود، عصر روز دوشنبه (به وقت واشنگتن) از بیمارستان مرخص شد و به کاخ سفید بازگشت.

تیم پزشکی رئیس جمهور آمریکا که در کنفرانس خبری صحبت می‌کرد اضافه کرد که وضعیت سلامتی رئیس جمهور طبیعی بوده و میزان اکسیژن و نبض ترامپ عالی است.

تیم پزشکی گفت که به دلیل نگرانی از وخیم شدن سلامتی رئیس جمهور، کنترل وضعیت وی ادامه خواهد یافت و ترامپ طی ۲۴ ساعت آینده در کاخ سفید تحت کنترل پزشکی قرار خواهد گرفت.

تیم پزشکی ترامپ تاکید کرد که رئیس جمهور دست کم ۱۰ روز نیاز دارد که به طور کامل بهبودی پیدا کند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 613591 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟