پوشش بیمه اجتماعی حدود ۱.۵ میلیون روستایی فاقد بیمه/گسترش چتر بیمه بر سر تمامی روستاییان

به گزارش رکنا، محمد شریعتمداری در مراسم افتتاح ۱۹۱ طرح بهره مند شده از تسهیلات قانون اشتغال پایدار روستایی و عشایری و افتتاح طرح ملی پوشش بیمه اجتماعی یک میلیون و ۴۰۰ هزار روستایی و عشایر که با حضور رئیس جمهور و از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد ضمن گرامیداشت فرا رسیدن روز روستا گفت: دو موضوع ضروری وجود داشت که ایجاد بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در سطح کشور از جمله آنها بود.

وی افزود: صندوق بیمه اجتماعی از سال ۸۳ تشکیل شده بود ولی پوشش همگانی بیمه کشاورزان مغفول مانده بود تا آنکه در دولت تدبیر و امید توجه ویژه ای به این امر صورت پذیرفت.

وزیر رفاه با بیان اینکه در ابتدای دولت تدبیر و امید ۶۳۹ هزار و ۶۲۲ نفر تحت پوشش بیمه اجتماعی بودند و این پوشش به دلایل مختلف پیشرفت بیشتری نکرده بود گفت: در این دولت با جلب مشارکت روستائیان، جمعیت تحت پوشش به یک میلیون و ۲۷۸ هزار نفر رسید و رشدی بالغ بر ۹۵ درصدی را نشان داد.

شریعتمداری خطاب به رئیس جمهور گفت: در روز ملی روستا مفتخرم نوید دهم با فرمان شما کار بزرگ دیگری در راستای تحقق اصل ۲۹ قانون اساسی و اجرای نظام جامع رفاهی برداشته خواهد شد و شرایطی فراهم می شود که کسی در روستاها از چتر بیمه خارج نباشد.

وی افزود: ۱۴۲۵ میلیارد تومان منابع برای تامین سهم منابع بیمه ای دیده شده و امکان پوشش بیمه ای برای یک میلیون و ۴۴۰ هزار روستایی دیگر که تحت پوشش هیچ نهاد حمایتی و بیمه ای قرار ندارند فراهم شده است تا در دوران پیری کمک حال روستاییان باشد.

وزیر رفاه خطاب به رئیس جمهور گفت: ضمن صدور فرمان پوشش بیمه ای فراگیر برای یک میلیون و ۴۴۰ هزار خانوار جدید، اجازه دهید اکنون اولین کارت بیمه به نمایندگی از شما به یک خانواده روستایی تقدیم شود. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 613449 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟