هاستل‌های غیرمجاز عواقب فرهنگی دارد/ ناجا به این موضوع ورود کند

فرهنگی / به گزرش رکنا، علی اصغر مونسان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا میراث فرهنگی بر فعالیت هاستل ها نظارت دارد یا خیر، اظهار کرد: بله ما بر فعالیت این مراکز تا حد اختیار خودمان و صدور مجوز نظارت می‌کنیم اما هاستل ‌های غیرمجاز تحت کنترل ما نیستند و وظیفه ناجا است که با آنها برخورد کند.

وی افزود: برخی از این هاستل های غیرمجاز تحت عنوان خانه مسافرها فعالیت می‌کنند که اینها هم مورد تأیید ما نیستند. هاستل هایی که تحت کنترل ما هستند مشکلی در فعالیتشان ندارند، مجوزشان را از ما می‌گیرند و تحت نظارت اماکن ناجا فعالیت می‌کنند، این هاستل ‌ها رسمی هستند و حتی در صنعت گردشگری می‌توانند به ما کمک کنند.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ادامه داد: اما هاستل های غیررسمی به فعالین بخش گردشگری آسیب وارد می‌کنند، بخش زیادی گردشگر را جذب می‌کنند و به جای اینکه در مراکز رسمی و قانونی اقامت کنند می‌روند به مراکز غیرمجاز و در آنجا ساکن می‌شوند و عواقب فرهنگی و اجتماعی به بار می‌آورند.

وی یادآور شد: در بحث کرونا یکی از مشکلات ما همین هاستل ها و خانه مسافرهای غیرمجاز است که در حال فعالیت هستند و فعالیت آنها نه به نفع صنعت گردشگری هست و نه وزارت بهداشت و هیچ توجیهی برای آنها نمی‌توان داشت.

مونسان در پایان گفت: ما ضابط قضائی نیستیم ولی اگر جایی را شناسایی کنیم که غیرمجاز در حال فعالیت هستند خطاب به اماکن نامه می‌زنیم و از آنها می‌خواهیم با آن مکان برخورد کنند.

هاستل چیست؟

هاستل (Hostel)، از ترکیب دو واژه انگلیسی Host (مهمان کردن) و Hotel (هتل) ساخته شده است، از این رو هاستل در لغت به معنی اقامتگاهی اجاره‌ای با فضایی گرم و صمیمی است که در آن تخت‌های یک اتاق به مسافرین اجاره داده می‌شود بدین ترتیب که یک اتاق بین چند مسافر مشترک است. به طور معمول در هر اتاق ۲ تا ۸ تخت قرار دارد و سرویس‌های بهداشتی نظیر حمام و توالت و همچنین آشپزخانه‌ها نیز بیرون از اتاق‌ها قرار دارند و به طور مشترک استفاده می‌شوند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 613351 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟