به دنبال آموزش با کمترین کاستی و اختلال در دوره کرونا هستیم

آموزش / به گزارش رکنا، دکتر "محسن حاجی میرزایی" صبح امروز ۱۴ مهرماه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان کرمان اظهار کرد: با شیوع کرونا در نیمه دوم سال تحصیلی گذشته همه غافلگیر شده بودند به طوری که مدارس تعطیل و خدمات آموزشی به صورت غیرحضوری در دسترس دانش آموزان قرار گرفت.

وی با بیان اینکه امسال را در شرایطی آغاز کردیم که ارزیابی های داخلی و بین المللی بر این است که دور بودن دانش آموزان از مدرسه مخاطرات جدی و گسترده ای را به همراه خواهد داشت افزود: مدرسه فقط جای آموزش نیست بلکه باید دانش آموز را در آن پرورش یافته و تقویت کرده و روابط اجتماعی شان را شکل دهیم بنابراین در تمام دنیا ترجیح بر این است تا جایی که امکان دارد به روش حضوری مدارس فعال باشند و وزارت بهداشت نیز اعلام کرد با رعایت پروتکل ها می توان مدارس را فعال کرد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در حال حاضر بخشی از آموزش ها به صورت غیرحضوری و در فضای مجازی دنبال می شود اظهار کرد: شبکه شاد با عضوت بیش از ۱۱ و نیم میلیون دانش آموز هم اکنون فعال است و روز به روز نیز ظرفیت های این شبکه افزایش پیدا می کند و مشکلات برطرف و پاسخ به یک نیاز جدی را دنبال می کند.

حاجی میرزایی با اشاره به اینکه برای کسانی که دسترسی به اینترنت و گوشی هوشمند ندارند، آموزش تلویزیونی پیش بینی شده و در روز بیش از ۲۰ ساعت آموزش در شبکه های مختلف تلویزیون داده می شود افزود: همه تلاش و تاکید ما بر این است که کار آموزش با کمترین کاستی و اختلال همراه باشد و بتوانیم مسئولیت آموزشی امسال را به درستی به پایان برسانیم.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش جزء مجموعه هایی است که بیش از سایر دستگاه های اجرایی کشور مورد توجه مقام معظم رهبری بوده و تاکید ایشان در نشست های مختلف بر اجرای سند تحول بنیادین است که مبتنی بر آموزه های تعلیم و تربیت اسلامی و تجربیات سال های قبل آموزش و پرورش ایران و بهره گیری از تجربیات بین المللی است اظهار کرد: با تاکید مقام معظم رهبری فعالیت ها با شتاب و دقت بیشتر و هدفگذاری های دقیق تری دنبال می شود و تاکید معظم رهبری بر این است که برنامه های زمان بندی شده عملیاتی برای رسیدن به اهداف در دستور کار قرار بگیرد.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در این زمینه ۲۵ مورد را مشخص کردیم تا نتایج قابل مشاهده ای داشته باشد و به استان ها ابلاغ شده و تلاش می کنیم با کوشش همه دوستان اهداف تعلیم و تربیت به درستی پیش برود.

حاجی میرزایی با تاکید بر اینکه بر این باور هستیم که معلمان سربازان پیشرفت کشور هستند افزود: باید تصویر آینده کشور در مدارس امروز شکل بگیرد و هرچه این تصویر مبتنی بر آرمان های انقلاب باشد، آینده انقلاب روشن تر و بهتر خواهد بود.

"احمد اسکندری نسب" مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان نیز در این دیدار اظهار کرد: همه مدارس استان کرمان با رعایت پروتکل های بهداشتی فعال هستند و در روزهای نخست در برخی مناطق تا ۹۵ درصد حضور دانش آموزان را داشتیم.

وی افزود: بازدیدهای مختلفی در زمینه رعایت مسائل بهداشتی از مدارس صورت گرفته و دو مرتبه استان کرمان در رعایت پروتکل ها در کشور برتر شد و بیش از ۱۱ میلیارد تومان در سه مرحله سرانه بهداشتی به حساب مدارس واریز کرده ایم و در مناطق کمتر توسعه یافته کاروان توزیع لوازم بهداشتی به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعزام شده است. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 613338 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟