ایران بهتر از آمریکا کرونا را مهار کرد

کرونا / به گزارش رکنا، یک فعال صلح‌طلب آمریکایی، ابتلای "دونالد ترامپ" به کرونا را اوج ناکامی در جلوگیری از همه‌گیری در این کشور دانست و گفت کشورهایی که زیر فشار تحریم‌های غیرانسانی قرار دارند عملکرد بهتر و موثرتری در این زمینه داشته‌اند.

"جو لمباردو" عضو گروه آمریکایی "متحد ملی ائتلاف ضد جنگ" افزود: من خوشحال نیستم که ترامپ یا هر کسی دیگر دچار کرونا شود. اگر وی دست به اقدام موثری زده بود، اکنون خیلی‌ها زنده می‌بودند اما او در عوض چین را سرزنش کرد.

وی ادامه داد: چین اقدام خوبی کرد و هنگامی که ساختار "دی ان ای" ویروس کرونا را کشف کرد، آن را در اختیار جهان قرار داد. این کاری است که ایالات متحده هیچگاه نمی‌کند و به دنبال این است که اگر واکسن کرونا را تولید کرد، از آن پول در بیاورد. آمریکا به جای کمک، علیه دیگر کشورها تحریم وضع کرده است.

این فعال مدنی آمریکا با اشاره به تحریم‌های آمریکا علیه ایران و کشورهای دیگری که در حال مبارزه با کرونا هستند، اضافه کرد: ویروس مرز نمی‌شناسد و باید با همکاری بین‌المللی مهار شود اما جالب اینجاست که با وجود تحریم‌ها علیه کوبا، ونزوئلا و ایران، آنها مدیریت بهتری برای مهار کرونا نشان داده‌اند و با وجود کمبود امکانات، بهتر عمل کرده‌اند.

لمباردو تاکید کرد: ترامپ بر خلاف نظر جامعه پزشکی عمل کرد و اکنون خود دچار کرونا شده است. او در فراگیری این ویروس در داخل آمریکا و جهان مسئولیت دارد.

وی در پاسخ به اینکه چرا با وجود امکانات و ذخایر مالی هنگفت، کرونا در آمریکا همچنان تاخته و بیشترین تعداد قربانی را در میان آمریکایی‌ها می‌گیرد، گفت: مساله، نظام درمانی سرمایه‌داری آمریکاست. دولت تلاش دارد با سرمایه‌داری بازار، ویروس کرونا را مهار کند.

عضو گروه آمریکایی "متحد ملی ائتلاف ضد جنگ" تصریح کرد: در اینجا، یک ایالت با ایالت دیگر بر سر دریافت امکانات می‌جنگد و خبری از برنامه ملی نیست.

لمباردو یادآور شد: مقامات خطر ویروس را کوچک شمردند و زمانی که ابراز نگرانی می‌کنند، نگرانی آنها بر سر این است که درآمد کمتر و رکود اقتصادی ایجاد شود. وضعیت رو به بدتر شدن است و بیکاری رو به افزایش است. ماهیت این نظام اقتصادی به گونه‌ای است که برای حفظ جان انسان‌ها ارزش قائل نیست.

روز جمعه به طور رسمی اعلام شد دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به کرونا مبتلا شده است. او که در هفت ماه گذشته به طور مداوم این ویروس را بی اهمیت شمرد، از استفاده از ماسک امتناع ورزید و دستورات بهداشتی را رعایت نکرد، اکنون در بیمارستان حضور دارد اما آمریکا بیش از ۲۱۰ هزار کشته و بیش از ۷ میلیون مبتلای شناسایی شده به این بیماری را از آن خود کرده است. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 613314 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟