با تعطیلی خودسرانه نانوایان برخورد قانونی می شود

 تعطیل / به گزارش رکنا، عباسعلی وفائی نژاد با اعلام این خبر افزود: اکیپ بازرسی کارگروه آرد و نان بطور مستمر با گشت زنی در سطح شهرستان ها اقدام به پایش نانوایی ها نموده و متخلفین این حوزه را جهت برخورد به دستگاه های ذیربط اعلام خواهند کرد.

وی با اعلام اینکه تعطیلی نانوایی ها خارج از برنامه ابلاغی از سوی اداره کل غله پیگرد قانونی دارد و موجب کسر سهمیه آن ها خواهد شد، بیان داشت: تعطیلی خودسرانه نانوایی ها به خصوص در روزهای تعطیل رسمی باعث بروز مشکلاتی در تهیه نان مورد نیاز مردم آن منطقه و رجوع به سایر واحدهای خبازی مجاور می شود که با وجود بحران کرونا موجب ازدحام و ایجاد صف های طویل خواهد شد.

وفائی نژاد دلیل دیگر برای پیگیری این تخلف را خروج آرد یارانه ای از شبکه توزیعی خواند و افزود: برخی نانوایی ها آرد یارانه ای پخت نشده را به صورت قاچاق در خارج از این شبکه توزیع نموده و بمنظور سودجویی و کسب منفعت بیشتر حقوق مردم را پایمال می کنند.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی مازندران در ادامه با اشاره به اینکه برنامه ریزی تعطیلات نانوایی ها براساس موقعیت جغرافیایی و لحاظ نمودن وضعیت نانوایی های همجوار صورت می گیرد، بیان داشت : پخت نان در نانوایی ها طبق برنامه اداره کل غله با هدف دسترسی آسان شهروندان به نان و حذف صف در این شرایط کرونایی است و هیچ نانوایی حق ندارد خارج از برنامه اقدام به تعطیلی پخت نان کند.

وی تصریح کرد: با تعطیلی خودسرانه نانوایی ها در شرایطی که بحران جهانی کرونا نگرانی های فراوانی بوجود آورده سلامت شهروندان را به صورت جدی تهدید خواهد کرد.

وفائی نژاد در خصوص برنامه تعطیلی نانوایی های با آرد یارانه ای نوع 2 که به نانوایی های آزادپر معروف هستند، اعلام کرد: بزودی تعطیلات نانوایی های یارانه ای نوع 2 نیز در کارگروه های شهرستانی آرد و نان تعیین و برنامه ریزی خواهد شد و این نوع نانوایی ها نیز فقط مجاز به تعطیلی واحد خود در ایام ابلاغی خواهند بود.

وی در بخش دیگری از سخنانش به تشدید بازرسی در تعطیلی رسمی هفته گذشته اشاره کرد و گفت: در جمعه گذشته 443 مورد بازرسی از واحدهای خبازی در شهرستان های استان صورت گرفت و واحدهای صنفی که تعطیلی خودسرانه داشتند از سوی دستگاه های مرتبط از جمله تعزیرات، سازمان صمت و اتحادیه برخورد قانونی خواهند شد.

وفائی نژاد به مسئولیت اجتماعی شهروندان اشاره کرد و گفت: شهروندان نیز می توانند در صورت مشاهده تعطیلی غیرمجاز نانوایان با شماره گیری 124 سازمان صمت به سلامت و حقوق شهروندی خود کمک کنند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 613297 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟