بیشتر مشاغل از دست رفته در آمریکا طی همه‌گیری ویروس کرونا، باز نمی‌گردند

کرونا / به گزارش رکنا، موسسه تحقیقاتی دیلویت ال ال پی در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد حدود سه چهارم مشاغلی که طی همه‌گیری ویروس کرونا در بخش‌های نفت و مواد شیمیایی آمریکا از دست رفته‌اند، تا پایان سال آینده میلادی باز نمی‌گردند.

مطالعات دیلویت نشان می‌دهد سقوط تقاضا برای نفت و قیمت آن باعث سریع‌ترین تعدیل نیروها در صنعت نفت و مواد شیمیایی در تاریخ آمریکا شده و حدود 170 هزار شغل بین ماه‌های مارس تا اوت از بین رفته‌است. طبق گفته دوین دیکسون، نایب رئیس و سرپرست بخش نفت و گاز و مواد شیمیایی دیلویت، اگر مرخصی‌های اجباری را هم حساب کنیم این رقم بسیار بالاتر خواهد بود.

صادرکنندگان نفت، حفاران گاز، پالایشگاه ها و سازندگان تجهیزات نیروی کار خود را جهت مقابله با کاهش تقاضا برای محصولاتشان پایین آورده‌اند. شرکت های اسچلامبرگر، هلیبرتون و ماراتون پترولیوم از بزرگترین اپراتورهای میادین نفتی هستند که هزاران نیروی کار خود را را اخراج کرده‌اند.

بخش خدمات میادین نفتی ضربه سختی از همه‌گیری ویروس کرونا خورده است چون هزینه‌های سرمایه ای در بخش‌هایی مانند حفاری چاه‌های جدید بسیار پایین آمده‌است. طبق محاسبات مجمع تجهیزات و خدمات نفتی، 1600 شغل در ماه اوت در این بخش از دست رفته‌است. بیشترین تعدیل نیرو در تگزاس بوده و 59200 شغل مرتبط با خدمات میادین نفتی از آغاز همه‌گیری ویروس کرونا در این ایالت از بین رفته است.

دیلویت با فرض نفت بشکه ای 45 دلار و گاز 2.50 دلار در هر میلیون واحد، 30 درصد بازگشت مشاغل از دست رفته را تا پایان 2021 پیش بینی می‌کند. ولی اگر قیمت نفت حدود 35 دلار در هر بشکه باشد و گاز هم 2 دلار در هر واحد معامله شود، نرخ بهبود اشتغال تنها 3 درصد خواهد بود.

مشاغل مرتبط با نفت و گاز و مواد شیمیایی حساسیت بیشتری به تغییرات در قیمت کالاها دارند. یک دلار تغییر در قیمت نفت بر 3 هزار شغل مرتبط با نفت و گاز تاثیر می‌گذارد. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 613195 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟