کرونا با ۱۵کشته در کرمانشاه رکورد زد

کرونا / به گزارش رکنا، «مهدی محمدی» افزود: براساس این آمار تقریبا هر یک ساعت و نیم یک بیمار مبتلا به کرونا در استان جان باخته و این بالاترین حد مرگ و میر براثر کرونا تاکنون بوده است.

وی آمار فوتی‌ها بر اثر کرونا در استان را ۶۵۱نفر تاکنون ذکر کرد و گفت: پیش‌بینی ما برای اوج کرونا در اواخر مهر و اوایل آبان امسال است که شاهد افزایش تعداد مبتلایان، بستری ها و احتمالا فوتی ها خواهیم بود.

او با اعلام اینکه در شبانه‌روز گذشته ۱۲۶ مورد بیمار مثبت بستری مبتلا به کرونا در استان بستری شدند، گفت: اکنون ۵۲۷ بیمار مربوط به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند.

به گفته او اکنون نیز ۹۳نفر بیمار کرونا در بخش ویژه بیمارستان‌ها بستری هستند و ۲۵ نفر نیز شرایط حادی دارند به طوریکه برای آنها لوله‌گذاری تنفسی گذاشته شده است.

محمدی با اشاره به اینکه از ابتدای شیوع اپیدمی کرونا تاکنون ۱۳هزار و ۵۴۵نفر در استان بستری شده اند، گفت: از این تعداد چهار هزار و ۹۲۵ نفر در بیمارستان شهرستان‌ها و مابقی شهر در بیمارستان های شهر کرمانشاه بستری شده اند.

تجمعات را حذف کنید

رییس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه بااشاره به افزایش آمار بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در کشور و قرمز شدن وضعیت استان از نظر بیماری کرونا، از مردم خواست همه ترددها، تجمعات، مهمانی‌ها و مسافرت های غیرضروری را حذف کرده و پروتکل‌های بهداشتی را حتما رعایت کنند.

محمدی، آمار مبتلایان و فوتی‌ها را در ۲۴ ساعت گذشته در استان کرمانشاه نگران کننده دانست و افزود: با این روند متاسفانه در اواخر مهر و اوایل آبان شاهد افزایش شمار مبتلایان خواهیم بود.

وی با اعلام اینکه افزایش آمار مبتلایان به کرونا به دلیل رعایت نشدن توصیه‌های بهداشتی توسط مردم قابل پیش‌بینی بود، از مردم خواست همچنان سه اصل مهم شستن دست‌ها، فاصله‌گذاری و زدن ماسک را رعایت و از اقدامات و کارهای غیرضروری پرهیز کنند.

وی از مردم خواست کرونا را جدی بگیرند و توصیه‌های بهداشتی را رعایت کنند و یادآوری کرد که آموزش‌های لازم در طول چند ماه اخیر در ارتباط با کرونا به مردم داده شده و اکنون رعایت توصیه‌های بهداشتی نیاز به فرهنگ‌سازی دارد. استان کرمانشاه۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۳۲ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا دارد. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 613175 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟