تصویب ۲۴ نامگذاری جدید معبر و بوستان در تهران

پایتخت / به گزارش رکنا، اعضای شورای اسلامی شهر تهران در در دویست و چهلمین جلسه علنی خود بررسی صورتجلسه های ۴۲،۴۳ و ۴۴ کمیسیون نامگذاری شورا را در دستور کار داشتند که در همین راستا محمدجواد حق شناس رییس کمیسیون نامگذاری با اشاره به تاخیر در بررسی مصوبات این کمیسیون در صحن علنی شورا گفت: بر اساس قول ریاست شورا مقرر شده که یک یا دو جلسه از روزهای سه شنبه به طور کامل به این موضوع اختصاص پیدا کند تا عقب ماندگی و تاخیر در این حوزه جبران شود.

وی افزود: در صورتجلسه چهل و دومین جلسه شورا پنج مصوبه داشتیم که شامل نامگذاری زیرگذر جوادیه به نام شهید ستار مهدی در منطقه ۱۶، نامگذاری کوچه سوم به نام شهید علی اکبر باقرزاده با حفظ شماره در منطقه۱۹، نامگذاری کوچه ۹ به نام شهید فضل الله خالقی در منطقه۱۹، بازار تره بار جدید الاحداث به نام شبنم در منطقه۵ و نامگذاری کوچه نکویی به نام اتش نشان علی بهرامی بوده است. اعضای شورای شهر تهران نهایتا با ۱۳ رای موافق تمامی پنج پیشنهاد نامگذاری را به تصویب رساندند.

در ادامه جلسه حق شناس به مصوبات جلسه چهل و سوم کمیسیون نامگذاری اشاره کرد و افزود: در این جلسه ۱۱ پیشنهاد شامل نامگذاری بن بست بی نام به نام مهرسا در منطقه۲۱، نامگذاری خیابان۴۹ به نام شهید سبزی پور در منطقه۲۱، نامگذاری خیابان ۲۲ بهمن به نام شهیدگازرانی در منطقه۲۰، نامگذاری خیابان گلسار به نام داریوش اصغری در منطقه ۲۰، نامگذاری پل بی نام به نام شهید علی رضوانی در منطقه۱۸، نامگذاری کوچه بی نام به نام شهید لطیف نام ور در منطقه۱۸، نامگذاری کوچه ۴ شرقی به نام شهید باقر فرخ نژاد در منطقه۱۶، نامگذاری خیابان بی نام به نام شهید مجید ابراهیمی در منطقه۲۰، نامگذاری کوچه ازادی به نام شهید بهرامی فر در منطقه ۲۰ و نامگذاری کوچه اشکان به نام شهید ابراهیمیان پور در منطقه۱۴ مطرح شده است. نهایتا اعضای شورای شهر تهران با ۱۳ رای موافق تمامی ۱۱ پیشنهاد صورتجلسه ۴۳ کمیسیون نامگذاری را به تصویب رساندند.

رییس کمیسیون نامگذاری شورای شهر تهران در ادامه به صورتجلسه ۴۴ کمیسیون نامگذاری اشاره کرد و ادامه داد: در این صورتجلسه نیز که مربوط به دیماه سال گذشته است هشت مصوبه شامل نامگذاری خیابان خاجوی به نام شهید بهزاد کتیرایی در منطقه۳، نامگذاری بوستان بی نام به نام عارف قزوینی در محدوه خیابان قزوین، نامگذاری خیابان بی نام به نام اندرز در منطقه۲۰، نامگذاری بلوار بی نام به نام پرفسور فضل الله رضا در منطقه۱۹، نامگذاری پل بی نام به نام شهیدان هوافضا در منطقه۲۲، نامگذاری کوچه ۶ به نام شهید حسین محمودی در منطقه۲۱، نامگذاری کوچه ۲ زرفشان شمالی به نام ایرج فاضل در منطقه۲ و کوچه اردیبهشت به نام دکتر منوچهر دوایی در منطقه ۲ که دو مورد اخر توسط دکتر زالی پیشنهاد داده شده که هردو نفر یعنی دکتر فاضل و دوایی از شخصیت های شناخته شده پزشکی هستند. اعضای شورا با ۱۳ رای موافق با هر هشت پیشنهاد این صورتجلسه کمیسیون نامگذاری شورا موافقت کردند.

در ادامه احمد مسجدجامعی نیز پیشنهاد نامگذاری معابری به نام دکتر مهدی اذر و دکتر علیرضا کاظمیان از شخصیت های جامعه پزشکی را به کمیسیون نامگذاری شورای شهر تهران مطرح کرد. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 612905 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟