دستگاه تشخیص دقیق‌تر بیماری‌ها در چهارمحال و بختیاری مستقر شد

کرونا / به گزارش رکنا، محمود جاوید گفت: دسته‌بندی و طبقه‌بندی اطلاعات، جلوگیری از تاخیر در مراقبت از بیمار و جلوگیری از جابه جایی کلیشه‌ها و انتقال آلودگی از دیگر تاثیرات مثبت استقرار سیستم پکس است.

به گفته وی، برای تامین و استقرار این دستگاه در مراکز درمانی بیمارستان امام علی (ع)، پلی کلینیک تخصصی شهرکرد و بروجن ۱۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

جاوید با ارائه توضیحاتی در خصوص سیستم پکس، تصریح کرد: سیستم پکس(PACS)، نرم‌افزاری برای بایگانی و بازیابی تصاویر پزشکی است که با قابلیت مرتبط شدن با سیستم اطلاعات بیمارستانی(HIS)، امکان مشاهده تصاویر از تمام ایستگاه‌های پرستاری، اتاق عمل، اورژانس و اتاق‌های پزشکان فراهم می‌شود.

مدیر درمان تامین اجتماعی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: کیفیت بالای نمایشگرهای تخصصی به پزشکان امکان تشخیص دقیق و سریع را می‌دهد و از آنجاییکه استقرار این سیستم از الزامات پرونده الکترونیک بیمار می‌باشد ، با برقراری ارتباط بین مراکز درمانی درآینده دسترسی به سوابق بیمار در تمامی مراکز درمانی تامین اجتماعی میسر می‌شود.

جاوید افزود: علاوه بر صرفه‌جویی در هزینه‌ها و زمان با جلوگیری از جابه‌جایی و گم شدن تصاویر، پروتکل‌های بهداشتی مقابله با کرونا نیز رعایت می‌شود.

به گزارش ایرنا، تامین اجتماعی در حوزه درمان از طریق بیمارستان امام علی(ع)، ۲پلی کلینیک تخصصی، ۲ درمانگاه تخصصی و یک درمانگاه عمومی به طور مستقیم و از طریق بیش از ۵۰۰ مرکز بصورت غیرمستقیم به بیمه شدگان خود ارائه خدمت می‌کند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 612890 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟