به دادِ بیماران کرونایی برسید!

 کرونا / به گزارش رکنا، دکتر پژمان صالحی فر با اشاره به نیاز بیمارانِ کرونایی استان به پلاسما، گفت: در کشور کمتر از پنج درصد از بهبود یافتگان کرونا اهدای پلاسما داشته که در استان از این میزان هم کمتر است و واقعا در این زمینه نیازمند اطلاع رسانی بیشتر، جهت تبیین اهمیت این موضوع هستیم.

وی به سیر صعودی کرونا در هفته های اخیر اشاره کرد و افزود: طبق پیش بینی ها پاییز و زمستان سختی در پیش داریم و با افزایش مبتلایان نیاز به "پلاسما" که در حال حاضر بهترین راه کمک درمانی برای بیماران کرونایی است، افزایش می یابد.

صالحی فر تصریح کرد: افراد باید بدانند کرونا در کمین همه است و هیچ کس از شرِ این ویروس در امان نیست و ممکن است روزی خود ما گرفتار شده و به همین پلاسما نیاز پیدا کنیم.

وی افزود: از همه بهبود یافتگان کرونا تقاضا داریم برای نجات جان بیماران کرونایی جهت اهدای پلاسما به مراکز انتقال خون استان مراجعه کنند.

صالحی فر در ادامه با اشاره به کاهش ۱۵ درصدی اهدای خون در استان در شش ماهه ابتدایی امسال، گفت: طی این مدت ۲۶ هزار و ۷۰۰ مراجعه کننده داشته ایم که از این تعداد ۲۱ هزار و ۳۴۶ نفر موفق به اهدای خون شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۱۵ درصد کاهش داشته است.

صالحی فر خاطرنشان کرد: از مجموع اهداکنندگان ۹۳.۳ درصد مردان و ۶.۷ درصد زنان بودند که اهداکنندگان زن امسال حدود ۱.۳ درصد نسبت به شش ماهه سال گذشته افزایش داشته‌اند.

وی با اشاره به نیاز بالای مراکز درمانی استان به واحدهای خون، گفت: در حالی در برخی روزها ۷۰ تا ۸۰ واحد اهدای خون داریم که نیاز روزانه مراکز درمانی استان به طور میانگین روزانه ۱۷۰ واحد خون است و در همین راستا از مردم تقاضا داریم اهدای خون را برای نجات جان دیگران در اولویت کاری خود قرار دهند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 612873 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟