پیاده روی اربعین در قم برگزار نمی‌شود

اربعین / به گزارش رکنا، بهرام سرمست در پایان جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا که به‌صورت ویدیو کنفرانس در آن شرکت کرده بود در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: برای عزاداری‌های محرم و صفر پروتکل‌های بهداشتی پیش‌بینی‌شده که این قوانین و مقررات در اربعین هم به اجرا گذاشته می‌شود، امیدواریم متصدیان هیات‌های عزاداری رعایت کنند تا بتوانیم از این موج بیماری نیز عبور کنیم.

وی یادآور شد: در جلسه ستاد ملی کرونا مطرح شد که برای راهپیمایی اربعین هیچ‌گونه مراوده‌ای ازنظر آمدوشد زائران بین ایران و عراق صورت نگیرد و راهپیمایی یا پیاده‌روی نمادین نیز در سطح کشور نداریم.

استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خود افزود:، چون استان‌های مختلف در موضوع کرونا وضعیت متفاوتی دارند به آن‌ها این اختیار داده‌شده که با توجه به شرایط موجود محدودیت‌هایی را اعمال نمایند و برای کسانی که رعایت نمی‌کنند نیز مجازاتی پیش‌بینی‌شده است.

سرمست تصریح کرد: در قم هم با توجه به شیوع بیماری، از روز دهم مهرماه جاری محدودیت‌هایی را ابلاغ، و برخی از صنوف پرخطر و محل‌های پرتجمع را تعطیل اعلام کردیم.

وی اضافه کرد: ازاین‌رو در حوزه اداری برای کسانی که ماسک نمی‌زنند خدمت‌رسانی نخواهد شد و برای متخلفان از این امر و آن‌هایی که به این افراد خدمات می‌دهند مجازات پیش‌بینی‌شده و از طریق هیات تخلف‌ها با آن‌ها برخورد می‌شود.

استاندار قم گفت: در حوزه اصناف نیز کسانی که پروتکل‌هایی بهداشتی را رعایت نمی‌کنند و یا کسانی که بدون استفاده از ماسک خدماتی را می‌گیرند یا خدمات می‌دهند این تخلف‌ها جرم انگاری شده و مشمول مجازاتی مانند پلمپ و لغو پروانه می‌شوند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 612748 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟