ورودی‌های دزفول بسته می‌شوند

سلامت / به گزارش رکنا، علی فرهمند پور به رسانه ها اعلام کرد: شهرستان دزفول همانند استان و کشور در شرایط مطلوبی از نظر کرونا به سر نمی‌برد و آمار مبتلایان نگران کننده است.

وی با بیان اینکه برخی از شهرها و استانهای کشور در حال ورود به پیک سوم هستند، گفت: خوشبختانه با همکاری مردم، دزفول تاکنون یک پیک داشته است.

سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان دزفول گفت: آمار ابتلا و موارد بستری در دزفول روند صعودی دارد که طبق نظرات پزشکان آمار فوت نیز افزایش خواهد داشت پس قبل از وقوع این اتفاق باید چاره‌اندیشی اساسی کرد.

وی افزود: طبق مجوز ستاد استانی مقابله با کرونا، مبادی ورودی شهرستان دزفول با کمک نیروهای نظامی در اواخر هفته دوباره مسدود و پارک ها تعطیل خواهند شد.

فرهمندپور درخصوص برگزاری آیین عزاداری اربعین نیز گفت: مرزهای کشور کاملا مسدود و مبادی ورودی و خروجی و مسیر مرزها به کمک نیروهای نظامی بسته هستند و اجازه ورود هیچ زائری به عراق داده نمی‌شود.

وی بیان کرد: مقرر شده برنامه‌های اربعین مانند تاسوعا و عاشورا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شوند همچنین برنامه‌های اربعین در دزفول به صورت متمرکز از سوی شورای هیات‌های مذهبی و شورای فرهنگ عمومی اعلام خواهند شد.

فرهمند پور افزود: هیچ گونه آیین دسته‌روی و پیاده‌روی در سطح شهرستان نخواهیم داشت و از میدان امام خمینی تا چهارراه شریعتی تکیه عزاداری برپا و برنامه‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شوند.

وی ادامه داد: به درخواست سازمان تبلیغات اسلامی و امور مساجد، امروز در ستاد استانی کرونا مصوب شد مساجد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدت زمانی بسیار کوتاهی نماز جماعت برگزار کنند.

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول اظهارداشت: در رزمایش سفیران سلامت ٢، فردا در چهار مرحله از ساعت هشت صبح آغاز و مانور خودرویی با هدف گندزدایی اماکن و معابر برگزار می‌شود.

وی افزود: خوشبختانه مردم دزفول به خوبی پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند اما پس از اعلام وضعیت سفید میزان استفاده از ماسک کاهش یافته که از مردم تقاضا داریم در استفاده از ماسک مانند گذشته اهتمام لازم را داشته باشند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 612737 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟