محدودیت های جدید کرونا در اسپانیا ۱۸ هزار شغل را در هفته نابود می‌کند

کرونا / به گزارش رکنا، مقامات منطقه‌ای مادرید به دنبال تغییر تصمیم دولت اسپانیا جهت اعمال محدودیت‌های جدید برای مهار گسترش همه‌گیری ویروس کرونا هستند و می‌گویند این اقدامات هزینه هنگفتی برای مردم خواهد داشت.

طبق دادخواست دولت منطقه‌ای مادرید علیه محدودیت‌های جدید اعمال شده، این اقدامات 750 میلیون یورو (880 میلیون دلار) از درآمدها کم می‌کند و هفته ای 18 هزار شغل را نابود می‌سازد. در این دادخواست آمده‌است کند شدن فعالیت‌های اقتصادی درآمدهای مالیاتی را هم به‌شدت پایین می‌آورد.

به دستور دولت مرکزی اسپانیا و با هدف مهار گسترش همه‌گیری ویروس کرونا به دنبال بالا رفتن آمار ابتلا به این ویروس، روز جمعه در پایتخت اسپانیا و برخی شهرهای نزدیک به آن قرنطینه اعلام شد. از آغاز این هفته، حدود 4.5 میلیون نفر اجازه ترک شهرهای خود را ندارند مگر در موارد ضروری مثل رفتن به محل کار یا مدرسه. این دستور محدودیت‌هایی هم برای گردهماییهای اجتماعی به وجود آوردهاست. کافه ها و رستوران‌ها تنها با 50 درصد از ظرفیت خود اجازه فعالیت دارند و پس از ساعت 10 شب هم باید تعطیل شوند.

این دستور علی‌رغم اعتراض مقامات مادرید اجرایی شد در حالیکه دولت محافظه کار این منطقه آن را از نظر قانونی قابل اجرا نمی‌دانست. مقامات مادرید در نهایت با اجرای این طرح موافقت کردند ولی اعلام کردند ساکت نمی‌نشینند و این دستور را در دادگاه به چالش می‌کشند.

طبق گفته یکی از مقامات مادرید، این منطقه سرکشی نمی‌کند، از دستورات تبعیت می‌کند ولی از منافع قانونی مردم مادرید در دادگاه دفاع خواهد کرد.

اسپانیا از نظر موارد ابتلا به ویروس کرونا یکی از 10 کشور اول دنیا است. اطلاعات دانشگاه جان هاپکینز نشان می‌دهد همه‌گیری ویروس کرونا تا حالا جان بیش از 32 هزار نفر را گرفته و 790 هزار نفر در این کشور به این ویروس مبتلا شده اند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 612710 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟