دور زدن کرونا برای سفر قاچاقی / حمله صدها گردشگر به شمال با ۵۰ مینی‌بوس!

کرونا / به گزارش رکنا، حمیدرضا آذرپور با اشاره به برخورد با هشت گروه گردشگر غیرمجاز در شهرهای گیلان در روز جمعه ۱۱ مهر گفت: این اقدام با هماهنگی دستگاه قضایی و همکاری پلیس امنیت استان در مدخل ورودی شهرستان‌های شفت، فومن، ماسال، شهر رشت خروجی به سمت رودبار و فومن و محل تجمع گروه‌های کوهنوردی انجام و از حرکت هشت گروه در ۳۰ دستگاه مینی‌بوس با ۳۷۰ زن و ۱۹۰ نفر مرد جلوگیری شد.

وی توضیح داد: همچنین ۹ دستگاه مینی‌بوس حامل ۱۵۰ نفر در پلیس راه سراوان، در شهرستان شفت ۵ دستگاه خودرو با ۱۰۳ مسافر، فومن ۲ دستگاه حامل ۵۱ نفر و در شهرستان ماسال ۴ دستگاه حامل ۸۶ مسافر متوقف و از ادامه مسیر آنها جلوگیری شد. متاسفانه در هیچ‌کدام از گروه‌های توقیف‌شده شئون اسلامی و موارد ایمنی و بهداشتی مربوط به بیماری کرونا رعایت نشده بود.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان اظهار داشت: همزمان با گشایش هتل‌ها و بازگشایی گردشگری در استان، اطلاعیه‌های این اداره‌ کل درباره گروه‌های غیر مجاز گردشگری شدت گرفته اما هنوز شاهد برخی اخبار ناگوار در این خصوص هستیم و بار دیگر از گردشگران می‌خواهیم فریب تبلیغات تورهای غیرمجاز را نخورند.

آذرپور افزود: افراد سودجو با تبلیغات و جلب توجه گردشگران به بهانه عرضه خدمات ویژه بدون داشتن مجوز قانونی اقدام به اطلاع‌رسانی تورهای خود در فضای مجازی می‌کنند که مشکلات متعدد برای مسافران و گردشگران ایجاد می‌کند؛ به طوری که گاهی مشاهده می‌شود مسیرهای گردشگری تعریف‌شده از سوی این گروه‌ها اصلا راه دسترسی ندارند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 612505 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟