احتمال رونمایی از واکسن انگلیسی کرونا ظرف ۳ ماه آینده

واکسن / به گزارش رکنا، از این نشریه انگلیسی، دانشمندانی که سرگرم تولید واکسن دانشگاه آکسفورد هستند، امیدوارند تا پایان سال جاری میلادی (۲۰۲۰) بتوانند موافقت نهادهای ناظر را برای تولید انبوه اکتشاف خود جلب کنند.

براساس این گزارش، ارسال لحظه‌ای اطلاعات درباره نتایج آزمایش‌های بالینی واکسن کرونا به آژانس پزشکی اروپایی آغاز شده تا روند تائید این دارو تسریع شود.

اگر اکتشاف دانشمندان انگلیسی تائید شود، این برای اولین بار خواهد بود که یک روش درمانی برای مقابله با ویروسی که تاکنون جان بیش از ۳ میلیون انسان در سراسر جهان را گرفته مجوز رسمی اروپا را اخذ کند.

بر همین اساس انتظار می‌رود که برنامه سراسری واکسیناسیون دولت انگلیس نیز زودتر از موعد اجرا شود و شهروندان این کشور به غیر از کودکان تا حداکثر شش ماه ‌آینده واکسینه شوند.

روند تحقیقات درباره ساخت واکسن دانشمندان آکسفورد که قرار است توسط شرکت چند ملیتی داروسازی «آسترازنکا» تولید شود، چندی پیش به دنبال بروز علائم بیماری در یک زن انگلیسی که واکسن به او تزریق شده بود، متوقف شد.

چندی بعد شرکت آسترازنکا اعلام کرد که مقامات بهداشتی و دارویی انگلیس تایید کردند که ادامه آزمایش واکسن تولید شده بی خطر است. به دنبال بروز علائم بیماری در این زن انگلیسی که واکسن به او تزریق شده بود، کمیته ای مستقل برای بررسی خطرهای احتمالی آزمایش واکسن شرکت آسترازنکا تشکیل شد. به گفته این شرکت تحقیق این کمیته به پایان رسیده و اعضای آن به این نتیجه رسیده اند که آزمایش واکسن می تواند ادامه یابد.

واکسن شرکت آسترازنکا که تاکنون بر روی ده‌ها هزار نفر در انگلیس، برزیل، آفریقای جنوبی و آمریکا آزمایش شده، امید زیادی به آن بسته شده است. روند آزمایش این واکسن به مرحله سوم یعنی آخرین مرحله آزمایش که در جریان آن میزان ایمنی و کارایی واکسن سنجیده می شود، رسیده است.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که آمار مبتلایان به کرونا در سراسر اروپا روند پر شتابی گرفته است. نخست وزیر انگلیس چندی پیش اعلام کرد که این کشور وارد مرحله خطرناک کرونایی شده است. همچنین مشاور ارشد پزشکی دولت تائید کرد که مهار کرونا از کنترل خارج شده است.

جانسون محدودیت‌های تازه ای را برای مهار شیوع بیشتر این بیماری به کار گرفته است. کارشناسان امور بهداشتی روزهای کرونایی دشواری را برای ماه‌های بهمن و اسفند پیش‌بینی می‌کنند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 612471 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟