زندگی سالمندان در زمان کرونا

کرونا / به گزارش رکنا، دکتر سید محمد علوی بیان کرد: همه افراد ممکن است که به بیماری کرونا مبتلا شوند، اما سالمندان در معرض خطر بیشتری قرار دارند از این رو عمل به توصیه‌های بهداشتی در پیشگیری از ابتلا به کرونا در این گروه سنی نقش مهمی دارد.

وی با اشاره به نکات لازم در زمینه بیرون رفتن از خانه، به سالمندان توصیه کرد: خانه امن‌ترین مکان برای پیشگیری از انتقال ویروس کرونا است، فعالیت‌های خارج از منزل را تا حد امکان محدود و از حضور در مکان‌های عمومی و شلوغ پرهیز کنید، اگر ناگزیر به بیرون رفتن از خانه شدید، مواد ضدعفونی دست و دستکش یک بار مصرف را همراه داشته باشید.

علوی ادامه داد: به جای رفتن به بانک، کارهای بانکی خود را الکترونیکی انجام دهید، تا حد ممکن از وسایل نقلیه عمومی استفاده نکنید، در صورت داشت علایم بیماری و در ساعت‌های شلوغ به هیچ عنوان از وسایل نقلیه عمومی استفاده نکنید و اگر ناگزیر به استفاده از وسایل نقلیه عمومی شدید، حتما از ماسک و دستکش استفاده کنید.

سرپرست مرکز بهداشت خوزستان افزود: بهتر است برای غذا خوردن به رستوران نروید، تا حد امکان از آسانسور استفاده نکنید، هنگام استفاده از پله برقی فاصله یک تا ۲ متر را از دیگران رعایت کرده و در آسانسور رو به در آن بایستید و دیگران را نیز به این کار تشویق کنید، در خارج از خانه، وسایل شخصی مانند ساعت، انگشتر، تلفن همراه و ... را تا جایی که ممکن است روی سطوح نگذارید و زمان وارد شدن به خانه، وسایل شخصی خود مانند دسته کلید، تلفن همراه، حلقه، انگشتر، ساعت و ... را ضدعفونی کنید.

وی در خصوص سفر رفتن به سالمندان توصیه کرد: تا حد امکان به خصوص در صورت بیمار بودن اصلا به مسافرت نروید، اگر در مسافرت بیمار شدید، به پزشک یا مراکز منتخب مراجعه کنید و پزشک را در جریان سفرهای خود بگذارید و از افرادی که علایم بیماری دارند فاصله بگیرید.

علوی اظهار داشت: با خود به اندازه کافی دستمال کاغذی و دستکش یک بار مصرف داشته باشید، ماسک بزنید، از بطری آب اختصاصی استفاده کنید، از هرگونه پذیرایی غیرمطمئن دوری کنید، فقط غذای کاملا پخته بخورید و از لمس سطوح وسیله سفر تا حد ممکن خودداری کنید.

به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ، با توجه به روند افزایشی بستری مبتلایان به کرونا و مطابق آخرین بررسی وضعیت این بیماری در خوزستان ، ۱۱ شهر استان شامل شهرهای اهواز، امیدیه، آغاجاری، بهبهان، آبادان، شوشتر، باغملک، خرمشهر، ایذه، رامهرمز و کارون در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر) کرونا قرار گرفته اند.

دکتر فرهاد ابول نژادیان افزود: همچنین شهرهای مسجدسلیمان، دزفول، شادگان و رامشیر نیز در وضعیت نارنجی (پرخطر) قرار گرفته اند.

وی ادامه داد: وضعیت فوت ناشی از کرونا نیز بسیار نگران کننده است و در چند روز گذشته شاهد فوت افراد جوان و میانسال بوده ایم. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 612450 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟