بیمارستان شفت توانایی مقابله با موج بعدی کرونا را ندارد

کرونا / به گزارش رکنا، سید محسن موسوی پیش از ظهر پنج شنبه در جلسه شورای اداری شفت، با بیان اینکه متأسفانه شهروندان از برخی دستگاه‌های اجرایی رضایت کافی را ندارند، گفت: شهرستان کم‌تر توسعه یافته شفت فاقد نیروی انسانی و امکانات لازم برای پیشبرد امور است.

فرماندار شفت از اختصاص اعتبار ۱۲۳ میلیاردی برای بودجه این شهرستان در سال جاری خبر داد و افزود: برای افزایش خدمات رسانی به مردم شفت تلاش می‌کنیم حداکثر تا پایان دوره ریاست جمهوری تعداد زیادی از پروژه‌های نیمه کاره را به بهره مندی برسانیم.

موسوی با بیان اینکه مجموعه درمانی به ویژه تنها بیمارستان شهرستان شفت توانایی مقابله به موج دوم و سوم بیماری کرونا را ندارد، اظهار داشت: جای تعجب دارد که ریاست علوم پزشکی گیلان برای مشاهده وضعیت تأسف بار خدمات درمانی در این شهر حضور پیدا نمی‌کند.

وی با تاکید بر اینکه سلامت شهروندان بر تأمین وضعیت معیشتی مردم در اولویت است، افزود: می‌دانیم که مردم چه شرایط سختی هستند اما انتظارات باید مطابق بر امکانات و بودجه تخصیص یافته باشد.

فرماندار شفت با اشاره به اینکه در بخش کشاورزی و صنعت رشد قابل توجه‌ای در شهرستان صورت گرفته است، تصریح کرد: تلاش‌ها برای سازمان دهی واحدهای صنعتی در شهرک صنعتی شفت ادامه دارد.

موسوی به انتقاد از وضعیت ساخت سازهای غیر مجاز در سطح شهر و روستای شفت پرداخت و خواستار ورود دادستان و مسؤولین نظارتی جهت تجاری صریح قانون در این رابطه شد.

۱۸ درصدی جمعیت شفت سالمند هستند

در ادامه سید مهدی سلیمانی رئیس شبکه بهداشت و درمان شفت با بیان اینکه ۱۲ درصد جمعیت استان گیلان سالمند هستند، گفت: این آمار در شهرستان شفت به بالای ۱۸ درصد رسیده که نشان می‌دهد این شهر در وضعیت سالمندی قرار گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه طی ماه‌های اخیر غربالگری مرحله سوم جهت مدیریت شیوع بیماری کرونا در ۱۰۰ درصد جمعیت شهرستان صورت گرفته است، افزود: ۸۲۰ بیمار دیالیزی نیز با رعایت پروتکل‌ها دیالیز می‌شوند.

رئیس بهداشت و درمان شفت با اشاره به اینکه در تابستان امسال ۴۸ بیمار کرونایی در بیمارستان شفت بستری شده است، اظهار داشت: از میان ۹ مبتلا بیمار کرونایی در ماه جاری تنها یک بیمار در بیمارستان شفت بستری و مابقی بیماران در دیگر مراکز تحت معالجه قرار گرفتند.

سلیمانی با بیان اینکه از زمان شروع بیماری کرونا ۱۸۳ بیمار کرونا در بیمارستان شفت بستری شد از زمان شروع بیماری کرونا ۱۸۳ بیمار کرونا در بیمارستان شفت بستری شد، تصریح کرد: آمار مبتلایان در اردیبهشت و خرداد امسال بسیار کم اما متأسفانه تعداد این بیماران در تیر ماه افزایش یافت که خوشبختانه میزان کشندگی این بیماری در تابستان کم بوده است.

وی تست تشخیص هر بیمار کرونایی را برای سیستم دولتی ۲۴۰ هزار و در بخش خصوصی ۶۰۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: سلامت دانش آموزان و کارکنان آموزش پرورش شهرستان شفت برای شبکه بهداشت و درمان بسیار حائز اهمیت است که از ۱۱۷ مدرسه بازدید لازم صورت گرفته که تنها ۱۱ مدرسه از وضعیت استاندارد پایین برخوردارند.

سلیمانی از مردم و شهروندان خواست با توجه به فرارسیدن فصل و احتمال افزایش مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا رعایت پروتکل‌های بهداشتی را در دستور کار قرار دهند و افزود: کادر درمان و مسئولین اجرایی شهرستان با تمام قوا برای حفظ سلامت شهروندان اقدامات لازم را انجام می‌دهند.

مقابله با آسیب‌ها نیازمند طرح و برنامه است

در ادامه رئیس اداره تبلیغات اسلامی شفت با بیان اینکه کشور در شرایط تهاجم فرهنگی قرار گرفته است، گفت: در این مبارزه فرهنگی برای مدیریت جنگ نرم نیازمند یک اتاق فکر غنی هستیم.

حجت الاسلام راثی با تاکید بر اینکه پس از گذشت چهل سال از انقلاب هنوز نتوانسته‌ایم اقدامات فرهنگی راهگشایی را اجرایی کنیم، افزود: باید توجه داشته باشیم که نوک پیکان حمله دشمن در چه بخشی قرار گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه نگاه مهندس دینی و انتقال مهندسی دینی به نسل جوان مورد غفلت واقع شده است، اظهار داشت: جهت مقابله با آسیب‌های موجود باید با طرح و عملیات لازم جلو رویم.

حجت الاسلام راثی با اشاره به اینکه جمعیت دانش آموزی و دانشگاهی در خطر جدی تهاجم فرهنگی قرار گرفته است، افزود: دستگاه‌های مختلفی جهت رفع مشکلات موجود مشغول فعالیت هستند اما متأسفانه آسیب‌های اجتماعی روز به روز در حال افزایش است.

وی از اجرای طرح مدیریت جامع فرهنگی شهرستان بر اساس سند ملی تحول بنیادین آموزش و پرورش خبر داد و گفت: در این طرح به دنبال تولید محتوا برای نسل آینده بخصوص دانش آموزان مقاطع ابتدایی و متوسطه هستیم. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 611832 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟