احتمال ابتلای بیشتر به کرونا در مناطقی که تاکنون ابتلا کمتری داشتند

کرونا / به گزارش رکنا، دکتر افشین دلشاد در ستاد استانی ویروس کرونا که ۱۰ مهر ماه در محل استانداری برگزار شد، اظهارکرد: البته این امر قابل کنترل خواهد بود در صورت رعایت دستورالعمل های بهداشتی و مدیریت های صحیح و جدی که صورت خواهد گرفت.

وی تاکیدکرد: برای پیش گیری از ابتلا به بیماری کووید ۱۹ هیچ راهی جزء رعایت مسائل بهداشتی همچون استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و شست و شوی دست ها وجود ندارد.

دلشاد با اشاره به اینکه هنوز موج سوم از شیوع ویروس کرونا در خراسان شمالی به وقوع نپیوسته است، افزود: طبق بررسی های صورت گرفته در این استان در هر کجا که میزان ازدحام بیشتر بوده در همان جا نیز ابتلا به بیماری بیشتر بوده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر بالاترین میزان شیوه ویروس کرونا در شهرهای بجنورد، شیروان بوده و کمترین میزان ابتلا نیز در شهرستان های راز و جرگلان و مانه و سملقان بوده و یکی از مهمترین علل کاهش میزان ابتلا به کووید ۱۹ در شهرستان راز و جرگلان کاهش میزان تجمعات بوده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: بنابراین در هر جایی که میزان ابتلا کمتر بوده هم اکنون افراد مستعد بیشتری برای ابتلا در آن مناطق وجود دارد لذا باید رعایت پروتکل های بهداشتی و مدیریت آن مناطق به صورت جدی در دستور کار قرار گیرد.

وی بیان کرد: رده سنی ابتلا به این بیماری در خراسان شمالی بیشتر در سن ۵۰ و فوتی های ناشی از این بیماری در گروه سنی ۶۰ سال بوده است بنابراین این امر نشان دهنده آن است که ویروس در جمعیت فعال و سالم کمتر تاثیرگذار بوده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی عدد R در این استان را یک صدم درصد اعلام کرد.

وی در ادامه در ارتباط با توزیع واکسن آنفلوآنزا در این استان نیز گفت: سهم خراسان شمالی برای اختصاص واکسن آنفلوآنزا ۱۳ هزار دوز است که تاکنون پنج هزار دوز وارد استان شده در میان مادران باردار، زندانیان و سالمندان مستقر در مراکز شبانه روزی توزیع می شود. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 611763 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟