افزایش ۱۴۰ درصدی خرید اینترنتی در زمان شیوع کرونا

کرونا / به گزارش رکنا، حمید باقری صبح امروز در مراسم تکریم و معارفه رئیس اداره پست در فرمانداری اردستان، اظهار کرد: برای اولین بار شرکت ملی پست تمبر مدافعان سلامت را در دنیا چاپ کرد و سپس کشورهای دیگر اقدام به این کار کردند.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا و نقشی که پست در کاهش ترددهای شهری و کاهش انتشار این ویروس داشت، افزود: ویروس کرونا این نیاز را در جامعه ایجاد کرد که به جای اینکه مردم به باجه های پستی مراجعه کنند همکاران ما به آنها مراجعه نکنند و در این زمینه پست سیار افتتاح شد.

مدیرکل پست استان اصفهان با بیان اینکه پست سیار در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا برای نخستین بار در کشور و در استان اصفهان راه اندازی شد، تصریح کرد: پست سیار، یک نوع سرویس بر بستر فناوری اطلاعات طراحی شده و فرد متقاضی می‌تواند از طریق تماس با شماره تلفن ۴۱۴۰۰۰۰۰، درخواست خود را نسبت به اعزام واحد سیار به محل مورد نظر اعلام کند. با استفاده از این خدمت، دیگر نیازی به مراجعه حضوری شهروندان به واحدهای پستی برای ارسال مراسلات نیست.

باقری با بیان اینکه شرکت پست استان در زمان پرداخت وام سرپرست خانوار، بیش از ۱۰۰ هزار سیم کارت را در استان اصفهان بین خانواده ها توزیع کرده است، گفت: ویروس کرونا خدمات تجارت الکترونیک و خرید و فروش اینترنتی را بیش از ۱۴۰ درصد ترافیک افزایش داده است. همچنین تعداد فروشگاه های خرید اینترنتی در سطح استان اصفهان ۴۰ درصد افزایش داشت.

وی با بیان اینکه شرکت پست استان همچنین در ایام نام نویسی دانش آموزان حدود ۴۰ هزار دانش آموز پایه اول ابتدایی را در شهر اصفهان ثبت نام کرد، گفت: در دنیا رویکرد پست از پاکت و نامه خارج شده و به سمت بسته و امانت حرکت کرده است. یکی از برنامه های اصلی شرکت پست انجام برنامه های نیابتی ادارات دیگر است.

مدیرکل پست استان اصفهان با بیان اینکه در استان اصفهان به ازای هر ۵ هزار و ۱۸ نفر یک واحد پستی داریم، گفت: در شهرستان اردستان به ازای هر۳ هزار و ۲۰۰ نفر یک واحد پستی وجود دارد که نشان می دهد این شاخص در اردستان برای دریافت مرسلات قابل قبول است، ولی به دلیل پراکنده بودن شهرستان برای توزیع آن مشکل وجود دارد که نامه رسان های ما با فعالیتی که دارند هنوز نگذاشتند مردم از خدمات پست محروم باشند.

باقری اضافه کرد: در شش ماهه نخست امسال حدود ۵ میلیون مرسوله از استان خارج و حدود ۴ میلیون مرسوله وارد استان اصفهان شده که نسبت به مدت مشابه حدود ۳۰ درصد افزایش داشته است.

وی تصریح کرد: پست استان این بار نیز در طرحی با عنوان «همبازی» از ۹ تا ۱۱ مهر ماه همراه با کمیته امداد امام خمینی (ره) کمک‌های مردم و هدایای آن‌ها را به دانش آموزان نیازمند جمع آوری می‌کند. در قالب این طرح، علاوه بر ۳۲ واحد قبول پستی در استان، ۳ واحد سیار نیز در میادین اصلی شهر اصفهان آماده‌اند تا کمک‌ها و هدایای مردم را به منظور رساندن به دانش آموزان نیازمند جمع آوری کنند.

همچنین فرماندار اردستان در این مراسم گفت: اداره پست یکی از ادارات نجیب شهرستان اردستان است که بدون هیچ گونه حاشیه در حال خدمات رسانی در یک حوزه گسترده به شهروندان است.

حمیدرضا تاملی با اشاره به متوقف نشدن فعالیت‌های اداره پست در ایام شیوع کرونا گفت: کاهش فعالیت بسیاری از مشاغل خصوصاً مشاغل تولیدی، خدماتی و فرهنگی بر اثر ویروس کرونا به لحاظ رعایت اصول بهداشتی و ایمنی نه‌ تنها موجب کاهش فعالیت‌های پستی نشد، بلکه افزایش ترافیک خدمات پستی به خصوص خرید اینترنتی را به‌ همراه داشته‌ است.

در پایان این مراسم از خدمات حسین گل محمدی تجلیل و آقای مهدی جعفری به عنوان سرپرست جدید اداره پست شهرستان اردستان معرفی شد. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 611710 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟