ایمن‌ترین تست تشخیص ابتلا به کرونا

کرونا / به گزارش رکنا، محققان دانشگاه «نیویورک» در ابوظبی اعلام کردند که آزمایش های بزاق نسبت به آزمایش های «پی. سی. آر» بینی که در حال حاضر برای تشخیص ابتلا به ویروس کرونا استفاده می شوند، دقت بالاتری دارند.

این محققان به مطالعات مشابهی که در انگلیس و کانادا نیز انجام شده است، اشاره و ادعا کردند که تحقیقات آنها خطر ارایه نتایج کاذب را کاهش و سرعت انتقال دقیق تری را ارایه می دهد.

محققان در دانشگاه نیویورک ابوظبی اعلام کردند که روش آزمایش آنها نسبت به آزمایش های معمول پی. سی. آر از حساسیت بیشتری برخوردار است و می تواند نقطه آغازینی برای انجام تحقیقات بیشتر باشد.

یوسف ایداقدور استاد دانشگاه زیست شناسی این دانشگاه گفت: این آزمایش جدید می تواند در تشخیص علایم کووید-۱۹ در ناقلین بدون علامت یا در مراحل اولیه عفونت بسیار مهم باشد.

وی ادامه داد: تلاش می شود روش های موجود بهبود یابد ۀ آزمایش بزاق بدون درد و کمتر ناراحت کننده است و از آنجایی که نمونه ها را خود افراد جمع آوری می کنند، کارکنان بهداشتی را کمتر در معرض آلودگی قرار می دهد.

این محقق یادآور شد: از آنجایی که برای گرفتن نمونه های بزاق به لوله مخصوص جمع آوری نیاز نیست، این آزمایش ارزان قیمت تر است.

ایداقدور خاطرنشان کرد: بزاق معمولاً مقادیر بیشتری از بارهای ویروسی را حمل می کند که تشخیص آن را آسان تر می کند. همچنین خطر تجمع مواد ژنتیکی دور ریخته شده که در جدار بینی و گلو وجود دارد و نتیجه مثبت کاذب تولید می کنند، در بزاق کمتر است.

درصورت تایید این آزمایش بزاق در امارات طی چند ماه از این آزمایش برای تشخیص کووید-۱۹ استفاده می شود. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 611685 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟