داروی جدید ضد کرونا / اسپری بینی برای توقف تکثیر ویروس

کرونا / به گزارش رکنا، بیش از ۹ ماه از شیوع ویروس کرونای جدید می‌گذرد و اطلاعات علمی و پزشکی بشر از این پندمی بی‌سابقه روز به روز در حال افزایش است.

با افزایش عفونت ویروس کرونا در سراسر جهان، رقابت برای تولید واکسن ادامه دارد. اما محققان همچنین به دنبال راه‌های دیگری برای مقابله با کووید-۱۹ هستند.

به تازگی نتایج تحقیقات اولیه بر روی یک مولکول شبه دارویی منتشر شده که با سلول‌های حفره بینی تعامل دارد و سیستم ایمنی بدن را فعال می‌کند تا تکثیر ویروس در داخل سلول‌های بدن فرد را متوقف کند.

مراحل اولیه این پژوهش روی راسو انجام شده که مدل مهمی در پژوهش‌های مربوط به بیماری کووید-۱۹ است.

این اسپری بینی مبتنی بر ماده‌ای به نام INNA-۰۵۱ است و می‌تواند دو بار در هفته، به عنوان یک اقدام پیشگیرانه استفاده شود. پیش‌بینی اولیه این است که گروه‌های در معرض خطر مانند کارمندان بخش مراقبت‌های بهداشتی، گروه هدف دریافت این اسپری باشند.

محققان امید دارند که این دارو مدت و شدت علائم را با کاهش تعداد ذرات ویروس در بینی کاهش دهد و در نتیجه منجر به کم شدن شدت انتقال بیماری شود.

مکانسیم اثر این دارو بر خلاف واکسن که با به کارگیری پاتوژن‌هایی مشخص آنتی‌بادی و سلول‌های تی (T) را هدف قرار می‌دهد، با افزایش توان سیستم ایمنی ذاتی، بدن را در مقابل طیف وسیعی از عوامل بیمازی‌زا مقاوم خواهد کرد. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 611591 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟