اختلال اینترنت ارتباطی با شبکه ملی اطلاعات ندارد

اختلال / به گزارش رکنا، "محمدجواد آذری جهرمی" وزیر ارتباطات و فناروی اطلاعات در حاشیه جلسه هئیت دولت، درباره اختلال در اینترنت کشور و همچنین شبکه زیرساخت اینترنت، گفت شبکه ملی اطلاعات زیرساخت، تضادی با اینترنت ندارد و چیزی که در اذهان شکل گرفته است که اگر شبکه ملی راه بیفتد اینترنت مختل می‌شود از اساس تفکر اشتباهی است. اما اختلال در دسترسی در رابطه با یکی از اپلیکیشن‌های پیام رسان بود که نسخه وب آن دچار اختلالاتی شده بود؛ با پیگیری‌هایی که دوستان ما در شبکه زیرساخت اطلاعات انجام دادند حاکی از این بود که آنها برای مدیریت ترافیک خودشان بخشی از ترافیک‌را روی سرورهای خدمات ابری آمازون منتقل می‌کردند و آمازون در خدمت دهی به کاربران ایرانی برخی محدودیت‌ها را اعمال کرده بود که بعد از پیگیری موضوع حل شد. مسئله‌ای عمومی تحت عنوان اختلال وجود ندارد این شبکه نیز در حال ارائه خدمات و سرویس دهی است.

وی درباره گوشی‌هایی که با برند صاایران تولید می‌شوند اما چینی هستند، گفت: اینکه ما تکنولوژی تولید گوشی را از صفر تا صد قطعات طراحی در کشور داشته باشیم و بخواهیم در تولید همه آن روی پای خودمان بایستیم و تولید کنیم در حال حاضر نداریم؛ در ابتدای تولید طبیعی است که با مدل‌هایی شبیه skd شروع کنیم و بعد به مراحل دیگر برسیم و البته موضوع منفی نیست و این شرکت خارجی به تفاهم رسیده‌اند که خط تولید آن را در ایران تولید کنند برای فاز اول بسیار مثبت است و طبیعتاً باید این کار شکل بگیرند.

وزیر ارتباطات درباره تعلل مشکل خانواده‌ها در استفاده از اپلیکیشن شاد و تاکید وزیر آموزش و پرورش بر مشکل پهنای باند، گفت: آن چیزی که وجود دارد این است که حدود هشت و نیم میلیون نصب فعال از اپلیکیشن فعال وجود دارد که یک و نیم میلیون نفر آن را استفاده می‌کنند. متوسط پهنای باندی هم که هر کاربر شاد استفاده می کند حدود ۱۵۰ کیلو بیت بر ثانیه است؛ این چیزی نیست که بخواهد شبکه ما را دچار چالش کند مجموعه ترافیکی هم که در حال مدیریت اپلیکیشن شاد است حدود ۱۸۰ تا ۲۰۰ گیگا بیت بر ثانیه است، بنابراین عدد آن چیزی نیست که باعث شود در این مسئله دچار چالش شویم؛ مسئله ربطی به کیفیت ندارد.

وی با بیان اینکه مشکل از پهنای باند نیست، تصریح کرد: شاد اولین پیام رسان ایرانی است که مدل‌های خارجی خودش را پشت سر گذاشته است؛ استفاده از شاد در ایران بیشتر شده است و طبیعتاً به چالش‌های فناوری بر می‌خورد ممکن است بخش نرم‌افزار آن نیاز به روز آوری داشته باشد و حجم استفاده از این پیام رسان بالا رفته ‌است بنابراین از از همراه اول خواستیم که مرکز تماس راه اندازی کند و آنها نیز این کار را انجام دادند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 611476 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟