هر دو ساعت و نیم یک نفر در کرمانشاه با کرونا می‌میرد/ مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند

کرونا / به گزارش رکنا، مهدی محمدی امروز در کرمانشاه، اظهار داشت: طی شبانه روز گذشته هر دو ساعت و نیم؛ یک کرمانشاهی به علت ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده است.

وی ادامه داد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۰ نفر از ساکنان استان کرمانشاه پس از تحمل رنج عذاب‌آور کووید ۱۹ جان خود را از دست داده که روز قبل از آن نیز، این آمار هفت نفر بود و مرگ ۱۷ نفر طی دو روز به علت آمار بالا و نگران کننده‌ای است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه مجموع آمار مرگ و میر کرونایی استان را از آغاز اپیدمی تاکنون ۶۱۶ نفر اعلام کرد و گفت: داغدار شدن ۶۱۶ خانواده واقعا برای ما هم عذاب‌آور است در حالی که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌توان تا حدودی از این اتفاقات تلخ جلوگیری کرد.

وی تصریح کرد: عده‌ای تصور می‌کنند مرگ بر اثر کرونا برای دیگران است که این تصور نادرستی است؛ مرگ با کرونا در کمین همه است و جوان، پیر، تحصیلکرده و بی‌سواد را نمی‌شناسد.

محمدی با ابراز نگرانی از افزایش آمار بستری روزانه، ادامه داد: آمار روز به روز بالا می‌رود، البته هنوز تخت‌های بیمارستان جوابگوی بیماران است ولی نگرانی ما از افزایش آمار به حدی است که نتوانیم دیگر خدمات درمانی مناسبی را ارائه دهیم.

وی با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی (شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی)، گفت: ما از تمام ظرفیت دانشگاه برای ارائه خدمت به بیماران استفاده می‌کنیم.

محمدی در پایان در خصوص توزیع واکسن آنفولاآنزا نیز اظهار داشت: فعلا توزیعی در داروخانه‌ها انجام نشده، توزیع این واکسن براساس پروتکل‌های تعریف شده‌ای انجام می‌شود. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 611453 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟