۶۸۵ کارجو در سامانه اشتغال مهارت محور در البرز ثبت‌نام کردند

اشتغال / به گزارش رکنا، تقی غیاثی تبار در خصوص ثبت نام کارجویان در سامانه اشتغال مهارت محور استان گفت: از این تعداد ۳۲۸ کارجو متقاضی اشتغال استخدام محور، ۳۰۲ کارجو متقاضی اشتغال از طریق خوداشتغالی و ۵۵ کارجو متقاضی اشتغال از طریق کارآفرینی هستند.

وی با تشریح اهداف این پروژه در استان و کشور افزود: پروژه اشتغال مهارت محور طرح ابتکاری استان البرز به عنوان الگو (پایلوت) در کشور است و در این پروژه سه مسیر ایجاد اشتغال شامل استخدام محور، خوداشتغالی محور و کارآفرینی محور تعریف شده که کارجویان می‌توانند با ورود به سامانه الکترونیکی مربوطه تقاضای خود را ثبت کنند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای البرز با بیان اینکه سامانه یادشده قابلیت اخذ نیاز واحدهای متقاضی جذب نیروی کار ماهر نیز دارد، اضافه کرد: تاکنون ۱۱۸ واحد متقاضی برای جذب نیروی ماهر در سامانه ثبت‌نام کرده اند و ۳۹ واحد نیز پس از طی این مرحله ، در حال جذب نیرو هستند.

غیاثی تبار با یادآوری ظرفیت‌های صنعتی و تولیدی استان البرز و نامگذاری سال ۱۳۹۹ به عنوان «جهش تولید» توسط رهبر معظم انقلاب خاطر نشان کرد : تاکنون ۱۳ واحد صنعتی و تولیدی استان، نیروی کار ماهر خود را از طریق سامانه اشتغال مهارت محور جذب کرده‌اند.

وی با یادآوری گران بودن آموزش‌ های مهارتی اظهارکرد: ارائه آموزش‌های اداره کل فنی و حرفه‌ای البرز از این پس بر اساس نیازهای استخراج ‌شده از سامانه اشتغال مهارت محور خواهد بود.

غیاثی تبار خاطرنشان کرد: در راستای اجرای این پروژه و در گام نخست پروژه اشتغال مهارت محور تعداد ۱۰ هزار نفر برنامه ریزی و سهم هر دستگاه برای تحقق این مهم مشخص شده است.

وی یادآور شد: در این پروژه سه مسیر اشتغال شامل استخدام محور (تامین نیروی کار ماهر مورد نیاز واحدهای متقاضی نیرو)، خود اشتغالی (شناسایی، توانمندسازی و هدایت و حمایت کارجویان مستعد خود اشتغالی در یک مسیر شغلی بر اساس کسب و کارهای اولویت دار استان) و کارآفرینی (شناسایی، توانمندسازی و هدایت و حمایت کارجویان مستعد کارآفرینی تا راه اندازی کسب و کار) مورد توجه قرار گرفته است.

مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای استان البرز اضافه کرد: از طریق سامانه اشتغال مهارت محور هم نیازهای واحدهای متقاضی جذب نیرو و همچنین تقاضای کارجویان به اشتغال، اخذ و پس از بررسی زمینه مهارت آموزی و سپس اشتغال کارجویان متناسب یا نیاز استان با نظارت و مشارکت واحدهای متقاضی فراهم می شود. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 611222 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟