تحریم و کرونا یک روز هم تجارت دریایی متوقف نکردند

کرونا / به گزارش رکنا، جلیل اسلامی در مراسم گرامیداشت روز جهانی دریانوردی اظهار کرد: کشتیرانی ایران، اعم از کشتیرانی دولتی و بخش خصوصی با وجود تهدیدها و محدودیت ها، شرایط پایدار و قابل اطمینانی را برای تجارت کشور فراهم کردند. کشتیرانی بخش خصوصی در شرایط سخت تحریم و کرونا به کمک کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران آمد و در همین راستا تمهیداتی فراهم شد تا نقش کشتیرانی‌های کوچک و بخش غیر دولتی در اقتصاد حمل و نقل کشور بیش از گذشته شود.

مشکل سوخت کم سولفور حل شد

وی با بیان اینکه تأمین سوخت کم سولفور، یکی از الزامات دریایی بود، تصریح کرد: هم اکنون اعلام می کنیم که کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران کاملا به استانداردهای بین المللی مجهز است و هیچ بندری در دنیا نمی‌تواند برای کشتیرانی ایران، محدودیت ایجاد کند.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در بخش دیگری از سخنان خود، عنوان کرد: آموزش های دریانوردی برای تربیت شایسته دریانوردان جهت کشتیرانی داخلی و بازرگانی خارجی، با وجود شرایط کرونا با رعایت پروتکل، انجام شد.

خبری از دزدان دریایی نیست

اسلامی با تأکید بر اینکه چند وقتی است دیگر خبری از دزدان دریایی نیست، گفت: ریشه کنی دزدان دریایی نتیجه تلاش و حضور موثر نیروی دریایی ارتش در آب های آزاد است.

وی با اعلام سفارش ساخت ۹۰ فروند شناور خدماتی برای نوسازی ناوگان خدماتی لایروبی و یدک کشی سازمان بنادر در سال جاری، گفت: سالانه ۱۲۰ هزار عملیات دریایی در کشور انجام می شود و بیش از 1000 نفر از طریق عملیات امداد و نجات در دریا از خطر مرگ و سوانح جدی، نجات پیدا می کنند. همچنین قردادهای یدک کشی و لایروبی در اسفند ماه امسال و سال آینده بازنگری می‌شود. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 611134 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟