امکان ذخیره خون بندناف مادران مبتلا به کرونا؟

کرونا / به گزارش رکنا، همچنان که شاهد شیوع ویروس کرونا در جهان و کشورمان هستیم، یکی دیگر از خدمات پزشکی که تحت تاثیر این ویروس قرار گرفته است، خدمت جمع آوری و ذخیره سازی نمونه خون بند ناف است.

فارس نوشت: در این باره بسیاری از مادران باردار که قصد ذخیره سازی نمونه خون بند ناف کودکان خود را دارند سوال می پرسند که اگر مادری مبتلا به کرونا باشد یا پیش از این مبتلا به کرونا شده است، شرایط جمع آوری و ذخیره سازی نمونه خون بند ناف کودک او چگونه است و آیا این امکان وجود دارد؟

این سوال را از مرتضی ضرابی، رئیس بانک خون رویان جویا شده ایم.

مرتضی ضرابی، رئیس بانک خون رویاندر این باره، توضیح داد: اگر مادری مبتلا به کرونا باشد، طبق پروتکل های رسمی بانک جهانی خون بند ناف، امکان نمونه گیری و جمع آوری خون بند ناف نوزاد او در این شرایط وجود ندارد.

وی ادامه داد: برای این منظور باید 3 هفته زمان بگذرد و تست مادر از نظر ابتلا به کرونا منفی شود تا امکان نمونه گیری وجود داشته باشد.

رئیس بانک خون رویان تاکید کرد: البته شواهدی از اینکه کرونا از طریق خون بند ناف به کودک منتقل می شود وجود ندارد اما اجازه نمونه گیری و جمع آوری خون بند ناف نوزاد هم در این شرایط داده نمی شود. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 611125 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟