دانشجویان نوشتن پایان‌نامه را زودتر آغاز کنند

کرونا / به گزارش رکنا، منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، درباره افت روند پژوهش در دانشگاه‌ها به دلیل کرونا گفت: ویروس کرونا بر سرعت پژوهش در دانشگاه‌ها اثر گذاشت و چند ماه فعالیت دانشجویان تحصیلات تکمیلی که بخش مهمی از فعالیت‌های تحقیقاتیشان را در دانشگاه انجام می‌دادند، متوقف کرد.

وی افزود: با شیوع کرونا، مسئولان دانشگاه‌ها با برنامه‌ریزی به سرعت فضاهای آزمایشگاهی را آماده کردند و تنظیم زمان‌بندی حضور دانشجویان تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌ها انجام شد. آنچه که ما در اواخر بهار سال گذشته و در طول تابستان فعلی داشتیم، جریان پژوهشی دانشگاه تقریباً روال طبیعی خود را پیدا کرد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به ورود دانشجویان جدید به دانشگاه‌ها، بیان کرد: در حال تدوین برنامه‌ای برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی هستیم. با توجه به اینکه واحد درسی این دانشجویان بین دو تا سه ترم تحصیلی است، خوب است که دانشگاه‌ها اجازه دهند پروپوزال‌ پایان‌نامه‌‌هایشان را حداقل در نیم‌سال دوم به بعد تنظیم کنند.

غلامی ادامه داد: از دانشجویان تحصیلات تکمیلی می‌خواهم که کارهای نوشتن پایان‌نامه را مقداری زودتر آغاز کنند, که اگر احیاناً وضعیت کرونا تداوم داشت، بتوان از نظر زمانی، فرصت بیشتری در اختیار آن‌ها گذاشت. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 611121 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟