ورود خیران قزوینی برای تهیه تبلت ویژه دانش آموزان بی بضاعت ضروری است

 دانش آموزان / به گزارش رکنا، هدایت الله جمالی پور روز سه شنبه در مراسم زنگ شور عاطفه‌ها که به صورت نمادین در دبیرستان دخترانه آلوم‌تک قزوین برگزار شد، افزود: کرونا یک تهدید جدی را برای مردم جهان ایجاد کرده اما در دل این تهدید، فرصت‌هایی همچون شور عاطفه‌ها برای همدلی و همراهی و گسترش اخلاق و نوع دوستی به وجود آمده است.

وی بیان اینکه کرونا موجب شد آموزش دانش‌آموزان در فضای مجازی انجام شود، اظهار داشت: اگرچه آموزش حضوری، تاثیرگذاری بیشتری دارد اما در شرایط فعلی بخشی از آموزش‌ها باید به صورت مجازی برگزار ‌شود و باید در این شرایط به فکر دانش‌آموزان نیازمندی باشیم که شرایط استفاده از فضای مجازی را ندارند.

جمالی پور تصریح کرد: توسعه کشور در سایه توسعه سرمایه انسانی است و در شرایط فعلی هر اقدامی که امکان بهره‌مندی دانش آموزان از آموزش مجازی را فراهم کند سرمایه‌گذاری بلندمدت برای آینده است.

نماینده عالی دولت در استان قزوین اضافه کرد: موضوع کمک به اقشار آسیب پذیر و دستگیری از فقرا یک تکلیف شرعی برای مسوولان است و باید توجه کرد کمک کردن فصل و زمان خاصی ندارد و باب انفاق همیشه بر روی انسان باز است.

وی با اشاره به تعامل و همکاری دو نهاد حمایتی و آموزشی در رسیدگی به امور دانش آموزان نیازمند با محوریت تهیه تبلت ویژه دانش آموزان بی بضاعت در استان، از خیران خواست برای تهیه تبلت اقدام کنند تا دانش آموزان نیازمند هم بتوانند همسان با سایر دانش آموزان از مزیت آموزش مجازی برخوردار شوند.

جمالی پور با اشاره به شناسایی ۲ هزار دانش آموز بی بضاعت در سطح استان قزوین، افزود: اصلی‌ترین اقدام دولت تدبیر و امید سرمایه گذاری در بخش دانش آموزی به عنوان سرمایه اجتماعی است و امیدوارم هیچ دانش آموزی برای ادامه تحصیل با مشکل مواجه نشود.

وی با اشاره به اینکه کرونا همچنان یک تهدید جدی برای سلامت مردم است، اظهار داشت: بحران کرونا منجر به افزایش سرمایه اجتماعی شد اگرچه سرمایه مادی جامعه کاهش پیدا کرد، ولی مردم پس از شیوع کرونا بیشتر قدردان یکدیگر شدند.

جمالی پور در ادامه، از مدیران کل آموزش و پرورش و کمیته امداد امام خمینی (ره) استان خواست با افتتاح یک شماره حساب مشترک در جذب خیران تلاش کنند.

[کلیک و کشیدن برای جابجایی]

استاندار قزوین در بخش دیگری از سخنان خود، افزود: در شرایط بسیار سختی قرار داریم و گزارش‌های دریافتی، نشان می‌دهد به خاطر رعایت نشدن دستورالعمل‌ها شیوع بیماری کرونا در جامعه بیشتر شده است و هنر ما باید این باشد که با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، این بیماری را شکست دهیم.

جمالی پور خاطرنشان کرد: حدود هفت ماه است که با این ویروس سرو کار داریم و نمی‌توان برای پیشگیری از شیوع بیشتر ویروس، اقتصاد کشور را تعطیل کرد ولی باید با رعایت مسایل بهداشتی از قبیل شستن مرتب دست، ماسک زدن و حفظ فاصله اجتماعی، به زندگی روزمره خود ادامه دهیم.

وی تاکید کرد: امروز این بیماری تبدیل به یک بحران شده و بر اقتصاد و کسب و کارها تاثیر گذاشته است بنابراین باید این بحران را مدیریت کنیم تا بتوانیم با سرافرازی از آن عبور کنیم.

جمالی پور یادآور شد: استان قزوین، مردم با فرهنگی دارد که می‌توانند در مسیر مهار ویروس کرونا، کمک کننده باشند و دانش آموزان نیز به عنوان سفیران سلامت باید نقش موثر خود را در کاهش بیماری و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در جامعه ایفا کنند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 611098 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟