کردستان در آستانه قرمزشدن وضعیت کرونایی/ ۳۱ دانش‌آموز و معلم مبتلا به کرونا شدند

کرونا / به گزارش رکنا، فرزین رضاعی پیش‌از ظهر امروز در جلسه هم‌اندیشی اعضای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با نماینده ولی فقیه در کردستان که پیرامون چگونگی ‌برگزاری برنامه‌های ملی و مذهبی در نیمه دوم سال‌جاری در استان برگزار شد، به آخرین وضعیت کرونا اشاره و اظهار داشت: هم‌اکنون کردستان از وضعیت زرد به سمت نارنجی رفته و این به منزله زنگ خطر شیوع دوباره این ویروس است.

وی با تاکید بر ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی، خطاب به شهروندان گفت: یک هفته تا 10 روز فرصت داشته تا جلوی شیوع و خطر دوباره ویروس کرونا در کردستان را گرفته، در صورت عدم رعایت‌ دستورالعمل‌های بهداشتی، باز هم در وضعیت قرمز بیماری قرار خواهیم گرفت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان با تاکید بر اینکه باید مردم به‌جد از برگزاری مراسمات عروسی، دورهمی و مهمانی خودداری کنند، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون بیش از 200 نفر در بیمارستان‌های سطح استان بستری‌ند و کووید19 جهش پیدا کرده و روند ابتلا جوانان را در برگرفته است.

وی با بیان اینکه ظرفیت تخت‌های ICU در بیمارستان‌های استان در حال پر شدن است، هم‌اکنون 40 نفر بیمار کرونایی در ICU بستری‌ند که این وضعیت بیانگر وخامت اوضاع است درحالی‌که در هفته‌های گذشته با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، به 10 تا 12 نفر رسیده بود.

رضاعی با بیان اینکه احتمال فوت بیماران بستری در ICU بالاست، از افزایش آمار مبتلایان به ویروس کرونا در طول روز خبر داد خاطرنشان کرد: میزان مثبتی‌ها کرونا به 35 تا 60 نفر رسیده در حالی‌که در هفته‌های گذشته 10 تا 12 نفر بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان از ابتلای قطعی 9 نفر دانش‌آموز و 22 معلم در استان به ویروس کرونا خبر داد و یادآور شد: در این شرایط کرونایی مهم‌ترین امر به معروف، «رعایت پروتکل‌های بهداشتی» و حفظ جان مردم در مراسمات و سطح جامعه است. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 611087 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟