اولویت اولم تامین کالاهای اساسی و سفره مردم است/ انحصارها را می‌شکنیم/ مدیریت اتوبوسی نداریم

کالاهای اساسی  / به گزارش رکنا، علیرضا رزم حسینی که به عنوان وزیر صمت به مجلس شورای اسلامی معرفی شده است، در ابتدای سخنان خود در صحن علنی ضمن تبریک هفته دفاع مقدس گفت: خدا را شاکر هستم که تقدیر چنین کرد تا در هفته دفاع مقدس برای خادمی ملت و سربازی معرفی شدم.

وزیر پیشنهادی صمت با اشاره به شرایط کشور عنوان کرد: شرایط کشور با تحریم و کرونا بسیار سخت است اما به لطف و امید خدا و به یاری امام هشتم امیدوارم مفتخر به خادمی مردم شوم.

وی درخصوص برنامه‌هایش عنوان کرد: دو برنامه تقدیم حضور نمایندگان شد که یکی از آن‌ها بر ارکان برنامه ششم و اسناد بالا دستی و سند راهبردی و وزارت صمت تدوین شده است.

رزم حسینی گفت: اولویت اول تامین کالاهای اساسی و سفره مردم است، امروز سفره مردم خالی و خالی‌تر شده آن هم مردمی که پای نظام جمهوری اسلامی ایران ایستاده‌اند.

رزم‌حسینی در ادامه تشریح برنامه‌های خود گفت: یکی دیگر از اولویت‌های ما تنظیم بازار با همکاری تشکل‌ها و اصناف و بازاریان است که در زمان جنگ خدمات زیادی را به ما کرده‌اند. همچنین اصلاح سیاست‌های تنظیم بازار، حذف واسطه‌ها و کسانی که باعث افزایش بی‌رویه قیمت‌ها می‌شوند در دستور کار است. باید از هرگونه التهاب در قیمت‌ها و دامن زدن به آن پرهیز شود.

وی ادامه داد: در حوزه صنعت، ما ظرفیت‌های خالی زیادی داریم. الان واحدهایی هستند که با 30 درصد ظرفیت فعالیت می‌کنند، باید این واحدها را شناسایی کرده و ظرفیت آنها را ارتقاء دهیم. در خراسان مشاوره صنعت را راه‌اندازی کردیم که آن را در وزارت صمت نیز دنبال می‌کنیم. همچنین مواد اولیه واحدهای صنعتی باید تامین شوند که بیشترین نمایندگان مجلس نیز از این موضوع گلایه داشتند.

وزیر پیشنهادی صمت افزود: یکی از برنامه‌های ما پشتیبانی از شرکت‌های دانش‌بنیان است که در واقع رسالت ما تقویت همین جوانان کارآمد و مجاهدین اقتصادی هستند، درواقع آنها «عابدین» هستند.

رزم‌حسینی با اشاره به برنامه‌های خود در بخش فولاد گفت: کامل کردن زنجیره تولید، تامین اولیه سنگ آهن و استخراج در عمق از برنامه‌های ما است. الان در مورد گرانی فولاد نگرانی‌هایی وجود دارد که به حق است و موجب آسیب است و در این مورد طرحی داریم که در کمیسیون صنایع نیز آن را مطرح کردیم.

وی ادامه داد: در خصوص خودرو، مردم گرفتار شده‌اند. واقعیت این است که ما بر این موضوع انحصار داریم. رقابت‌پذیری وجود ندارد و هزینه‌های تولید بالا است. عدم ساخت برخی از قطعات در داخل و واردات آن موجب بخشی از این گرانی‌ها شده است که برای این مورد نیز طرحی داریم.

رزم‌حسینی در مورد معادن نیز اظهار داشت: اکتشافات معدنی ما در کل کشور 10 درصد است و باید در این مورد غربالگری صورت بگیرد. یکی از برنامه‌های ما تکمیل اکتشافات در استان‌های امیدبخش است. فعال کردن معادن رها شده و حبس شده که به نوعی موجب مجوزفروشی و رانت‌خواری است در دستور کار قرار می‌گیرد. در مورد تامین مواد اولیه پودر آلومینیوم را در استان آذربایجان شرقی دنبال می‌کنیم.

وی افزود: حذف فرآیندهای طولانی مجوز و تهاتر کالا را نیز که در دستور کار است دنبال می‌کنیم. باید از واردات کالاهای غیرضرور به کشور جلوگیری شود. توجه به افزایش صادرات به همسایگان و اقتصاد مرزی باید فعال شود که می‌تواند بسیاری از مشکلات ما را برطرف کند. هم‌اکنون استان خراسان صادرات 2 میلیارد دلاری به همسایگان دارد که می‌توانیم در استان‌های دیگر نیز پیاده کنیم.

وی با بیان اینکه باید سیاست‌ها و خط‌مش‌ها را اجرا کنیم، اظهار داشت: وزارت صمت وزارتخانه‌ای تخصصی است نه یک بنگاه سیاسی. از همین رو اجازه سیاست‌های باندبازی را نمی‌دهیم. تمرکز ما بر مدیریت جهادی است نه مدیریت جناحی و باندبازی.

وی ادامه داد: باید انحصار را در همه زمینه‌ها اعم از صادرات، واردات و تولید بشکنیم. یکی از ریشه‌های اصلی فساد همین امضاهای طلایی است که برای مبارزه با آن باید آبروی خود را بگذاریم. از هم‌اکنون تخریب‌ها شروع شده است در حالی که مبارزه با فساد هزینه دارد و برای مبارزه با رانت‌خواری و فساد نیازمند حمایت نمایندگان هستیم. ما مدیریت اتوبوسی نداریم و باید از مدیران پاک‌دست استفاده کنیم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 610982 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟