برپایی ایستگاه‌های صلواتی و موکب اربعین ممنوع است

اربعین / به گزارش رکنا، مهرداد نادری‌فر، با اشاره به فرارسیدن اربعین حسینی و تسلیت این ایام اظهار کرد: با توجه به شیوع کروناویروس و ممنوع بودن سفر به کشور عراق در این ایام و عدم پذیرش مسافر خارجی در این کشور مراسم پیاده روی اربعین امسال برگزار نمی شود.

وی تصریح کرد: هر ساله مراسم باشکوه پیاده روی اربعین برگزار شده و بسیاری از هموطنان به سمت کربلا حرکت می کردند اما امسال به علت شیوع کرونا و ضرورت رعایت فاصله گذاری و پروتکل های بهداشتی به منظور حفظ سلامت عمومی امکان برگزاری این مراسم میسر نیست.

نادری‌فر با بیان اینکه از زائران اربعین حسینی می خواهیم به سمت مرزها حرکت نکنند و حرکت به سمت مرزهای غربی ممنوع اعلام شده است، افزود: برپایی هر گونه ایستگاه های صلواتی و موکب در این مدت در سطح شهر برای جلوگیری از گسترش شیوع ویروس ممنوع است.

وی با اشاره به پیک سوم کرونا، برگزاری هیئات و حرکت دسته جات در این ایام را ممنوع اعلام کرد و گفت: در هر شهرستان مکانی برای قرائت زیارت اربعین درنظر گرفته شده و این مراسم صبح روز اربعین با رعایت تمامی دستورالعمل های بهداشتی برگزار خواهد شد.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان در پایان اعلام کرد: اطلاعات دقیق برگزاری مراسم زیارت اربعین متعاقباً اعلام خواهد شد. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 610961 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟