مجلس هزار و ۳۰۰ پرسنل بالای ۶۵ سال و دارای بیماری مزمن و سرطانی دارد

سلامت / به گزارش رکنا، یحیی ابراهیمی، درباره خبر مربوط به هزار و پانصد واکسن آنفولانزایی که به بهداری مجلس شورای اسلامی داده شد و پس از حاشیه‌هایی که پیرامون این موضوع به وجود آمد این واکسن‌ها بازگردانده شد، گفت: طی چند روز اخیر حاشیه‌هایی برای مجلس شورای اسلامی به وجود آمد که باید درباره آنها توضیحاتی داده می‌شد.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: از ابتدای انقلاب تا اکنون مجلس هزار و ۳۰۰ نفر پرسنل بالای ۶۵ سال و دارای بیماری مزمن و سرطانی دارد. از سوی دیگر نمایندگان مجلس هم در گروه‌های پرخطر قرار می‌گیرند که در بازدید‌های میدانی ارتباط تنگاتنگی با مردم دارند و اگر آن‌ها بیماری مزمنی داشته باشند، ممکن است نیاز به دارو پیدا کنند.

وی تاکید کرد: این حاشیه‌سازی برای مجلس شورای اسلامی عقلانی، منطقی و اخلاقی نیست؛ نباید جنجال درست شود که آی نمایندگان مجلس بردند و خوردند! یک واکسن آنفولانزا ۱۰ الی ۲۰ هزار تومان بیشتر نیست؛ یعنی یک نماینده نمی‌تواند در سال بیست هزار تومان برای خودش هزینه کند؟ که این حواشی را مطرح می‌کنند؟

نماینده دلفان و سلسله در مجلس یازدهم ادامه داد: رسانه‌ها به این حرف‌ها گوش نکنند؛ خدا وکیلی به این شکل نیست. آمار هزار و ۳۰۰ نفری وجود دارد اما مجلس به جای این که بیاید برای مردم توضیح دهد، واکسن‌ها را پس می‌فرستد! باید برای مردم روشنگری شود که چه اتفاقی افتاده؛ این مردم فهیم هستند و متوجه می‌شوند چه اتفاقی رخ داده است.

وی افزود: نمایندگان مجلس باید سالم باشند، تا بتوانند خدمت کنند، اگر آنان بیمار شوند چه کسی ضرر می‌کند؟

ابراهیمی درباره توزیع ۲ میلیون و پانصد هزار دوز واکسن آنفولانزا که به کشور وارد شده است، گفت: توزیع قرار است بر اساس نیازها، جمعیت و وجود بیماری‌های مزمن در هر استان باشد.

وی ادامه داد: وزارت بهداشت منتظر دریافت لیست از سوی استان‌ها است تا بر حسب نیاز هر استان واکسن در اختیارش قرار دهد.

این عضو کمیسیون بهداشت درباره زمان طلایی تزریق واکسن آنفولانزا گفت: سالانه به افرادی که در سنین بالا قرار دارند، از بیماری‌های مزمن کلیوی و قلبی رنج می‌برند، کورتون استفاده می‌کنند و افرادی که دارای سیستم ایمنی ضعیف هستند توصیه می‌شود واکسن آنفولانزا بزنند که بعد از تزریقش معمولا یا نمی‌گیرند و یا اگر هم بگیرند به شکل ضعیفش می‌گیرند.

وی ادامه داد: دلیل این پزشکان توصیه می‌کنند افراد قبل از شروع آنفولانزا این واکسن را تزریق کنند آن است که در زمان اوج این بیماری گرفتار نشوند نه اینکه اگر آن زمان استفاده نکردند دیگر کارآیی ندارد. افراد هر زمان که بخواهند می‌توانند قبل از اینکه درگیر بیماری شوند از واکسن استفاده کنند اما هنگامی که به آن مبتلا شدند، لزومی ندارد استفاده کنند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 610897 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟