چهارمحال و بختیاری وارد وضعیت قرمز شیوع کرونا شد

کرونا / به گزارش رکنا، مجید شیرانی اظهار کرد: طی روزهای اخیر شاهد نوسان سوم شیوع بیماری کرونا در سطح کشور و استان و افزایش چشم‌گیر تعداد مبتلایان به کرونا هستیم.

وی ادامه داد: چهارمحال و بختیاری در مراحل پیک بیماری کرونا قرار گرفته و طبق آمار و بررسی‌های اپیدمیولوژی از مرحله هشدار گذر و وارد وضعیت قرمز شد.

شیرانی افزود: تنها ۴ استان کشور در حال حاضر در وضعیت هشدار و یک استان در وضعیت زرد قرار دارند و مابقی استان‌ها، وارد وضعیت قرمز شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد تصریح کرد: علل ورود اکثر استان‌های کشور به وضعیت قرمز متفاوت و راهکارهای مختلفی برای کنترل میزان شیوع بیماری وجود دارد که در این راستا، استان از وزارت و ستاد ملی مقابله با کرونا، تقاضای اعمال محدودیت‌ها یک هفته‌ای کرده است.

شیرانی گفت: با توجه به روند رو به رشد آمار مبتلایان به کرونا، ورود رسمی چهارمحال و بختیاری به وضعیت قرمز برای افزایش قدرت چانه زنی استان در ستاد ملی مقابله با کرونا برای اعمال برخی محدودیت‌ها، برای مسئولین و کادر بهداشتی و درمانی استان خوشایندتر است.

وی ادامه داد: با توجه به وجود علل متعدد افزایش شیوع بیماری کرونا، دانشگاه علوم پزشکی استان به صورت علمی درحال برآورد علل افزایش شیوع و درخواست برای تعطیلی برخی صنوف و مراکز تجمعی تشدید کننده شیوع این بیماری است.

شیرانی اضافه کرد: بر اساس مستندات و شواهد موجود و بررسی‌های تیم اپیدمیولوژی، علل شیوع بیماری کرونا دارای ترتیب بوده و علاوه بر مسافرت‌ها، چرخش خانوادگی ویروس یکی از عمده‌ترین دلایل افزایش میزان شیوع این بیماری است.

وی خاطرنشان کرد: دورهمی و گردهمایی‌های خانوادگی و معاشرت‌ها خطرناک است و کم علامت بودن، قرار گرفتن افراد در مرحله کمون بیماری تا ۲هفته و امکان انتقال بیماری در این دوره با تصور اینکه، نداشتن علامت و داشتن ظاهر سالم مجوزی برای برگزاری محافل دورهمی است، از علل تشدید کننده افزایش شیوع بیماری کووید ۱۹ به‌شمار می‎‌رود.

شیرانی در پایان از مردم خواست، همچنان از معاشرت فامیلی، دوستانه و خانوادگی به مدت چند هفته خودداری و ضمن رعایت فاصله اجتماعی و موازین بهداشتی، حتی در معاشرت با افراد به ظاهر سالم همه توصیه‌های بهداشتی را رعایت کنند برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 610637 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟