تخت خالی نداریم/ بیماران جدید کرونایی در راهروهای بیمارستان بستری می شوند

کرونا / به گزارش رکنا، منوچهر حبیبی جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان قزوین با اشاره به اوج گیری مجدد کرونا اظهار داشت : بی توجه به پروتکل های بهداشتی از سوی آحاد مردم و متولیان امر و همچنین کاهش نظارت ها علت اوج‌گیری مجدد کرونا است.

وی افزود: اقدامات حداقلی کافی نیست و نظارت ها و رعایت مقررات باید تشدید شود.

حبیبی با اشاره به تصمیمات جدید ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان گفت : به دنبال اخذ مجوز از وزارت کشور و بهداشت برای تعطیلی یک الی دو هفته ای مدارس، دانشگاه ها، حوزه های علمیه، سینماها، باشگاه های بدنسازی، کافه ها و تالارهای پذیرایی و آرایشگاه‌ها هستیم.

وی افزود : بخش پیاده روی جاده سلامت از امروز تعطیل خواهد بود و همچنین راهپیمایی نمادین برای اربعین نخواهیم داشت و سفر به عراق نیز ممنوع است.

وی با اشاره به محدودیت ها در دستگاه های اداری گفت: برگزاری جلسات اداری و بازدید ها حداکثر با حضور ۱۵نفر باشد و به افراد فاقد ماسک خدمات ارائه نشود.

جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان قزوین اظهار داشت: هیچ اداره ای تعطیل نخواهد شد چرا که بر اساس تجربه تعطیلی ادارات موجب افزایش مسافرت ها می شود.

وی با ابراز گله مندی از سازمان صمت و اتاق اصناف افزود: متاسفانه در بین اصناف و بازار رعایت پروتکل‌های بهداشتی به خوبی انجام نمی شود.

حبیبی افزود : اصناف بار اول اخطار دریافت خواهند کرد و در صورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اخطارهای دوم، سوم و چهارم به ترتیب مجازات های پلمپ به مدت یک هفته، یک ماه و ابطال پروانه کسب اعمال خواهد شد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین با توصیه به مردم برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی گفت: در حال حاضر تخت خالی نداریم و در صورت مراجعه بیماران جدید مجبور به بستری در راهرو بیمارستان ها هستیم و در صورت مراجعه به بیمارستان های خصوصی نیز هزینه اخذ خواهد شد.

وی افزود: به دنبال برپایی بیمارستان صحرایی برای بیماران با شرایط حاد هستیم و بیمارستان های خصوصی نیز ملزم به همکاری با ما هستند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 610290 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟