تاکنون ۸ هزار نفر در دزفول به کرونا مبتلا شده اند/ فوت ۳۳۶ نفر

کرونا / به گزارش رکنا، شاپور مسعودی فر پیش از ظهر امروز در نشست ستاد مدیریت بیماری کرونا شهرستان دزفول که در سالن آمفی تئاتر دانشگاه جندی‌شاپور برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس آمار کشوری، استان خوزستان در حال حاضر از حیث شیوع و آمار بستری و فوت پایین‌تر از میانگین کشور است اما این به معنای مطلوب بودن وضعیت نیست.

وی به قرمز شدن وضعیت ۹ شهرستان در خوزستان اشاره کرد و افزود: خوزستان از نظر تخت آی. سی.یو در شرایط اضطراری قرار دارد. شهرستان دزفول نیز که تا هفته گذشته در وضعیت زرد قرار داشت، اکنون در وضعیت نارنجی قرار دارد و اگر میزان رعایت پروتکل‌ها کاهش یابد به زودی وارد وضعیت قرمز می‌شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی دزفول عنوان کرد: پیش‌بینی شده بود که پس از برگزاری برنامه‌های عزاداری در دهه اول محرم، آمار کرونا با شدت بیشتری افزایش یابد اما این‌گونه نشد که این امر ناشی از رعایت مطلوب پروتکل‌های بهداشتی از سوی بسیاری از هیئت‌های مذهبی در شهرستان است.

مسعودی فر به بازگشایی مدارس اشاره کرد و گفت: این بازگشایی صرفاً تأثیر کوچکی بر افزایش آمار دارد و اگر اکنون شرایط عمومی جامعه مناسب نیست به این دلیل است که مردم دیگر همانند اوایل شیوع کرونا، نگرانی و ترس ندارند و گویا شرایط برای آنها عادی شده است.

وی با بیان اینکه از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۲۳ هزار و ۴۸۵ تست کرونا در شهرستان دزفول گرفته شده است، افزود: از این تعداد، تست کرونای هشت هزار و ۲۲ نفر مثبت بوده است که از این تعداد تاکنون هفت هزار و ۴۰۰ نفر بهبود یافته و یا مرخص شدند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی دزفول تصریح کرد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۳۳۶ نفر در شهرستان دزفول بر اثر ابتلاء به این ویروس جان خود را از دست دادند. در زمان پیک کرونا در برخی روزها آمار فوتی‌های دزفول به هشت نفر نیز می‌رسید اما اکنون این آمار به دو فوتی در هفته کاهش یافته است و تلاش می‌شود این رقم به صفر برسد.

مسعودی فر همچنین چگالی موارد مثبت در دزفول را ۳۴ درصد عنوان کرد و افزود: در زمان پیک این چگالی تا ۵۸ درصد نیز رسیده بود به گونه‌ای که گاه از ۹۰۰ تست نتیجه بیش از ۴۰۰ تست مثبت اعلام می‌شد اما در حال حاضر شرایط به آن وخامت نیست اما افزایش روزانه موارد، نگران‌کننده است.

رعایت ۸۳ درصدی پروتکل‌های بهداشتی در دزفول

وی بر لزوم تشدید بازرسی‌ها به منظور افزایش میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح جامعه تأکید کرد و گفت: از ۲۸ شهریور تا ۴ مهر امسال، ۹۷۵ بازرسی از مساجد و اماکن متبرکه به عمل آمد که میزان استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌ها در این اماکن مقدس ۸۷ درصد بوده است.

مسعودی فر ادامه داد: بر اساس بازرسی‌های صورت گرفته در چند روز اخیر، میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس ۸۴ درصد، در مهدکودک‌ها ۸۳ درصد، آرامستان‌ها ۸۰ درصد، مطب‌ها ۸۸ درصد، مراکز شماره‌گذاری و معاینه فنی ۷۱ درصد، پاساژها ۵۰ درصد، پایانه مسافربری برون‌شهری (زمینی، هوایی، ریلی و دریایی) ۴۰ درصد و پایانه مسافربری درون‌شهری (تاکسی و اتوبوس) ۶۹ درصد بوده است که بر این اساس بدترین وضعیت بهداشتی مربوط به پایانه‌های مسافربری برون‌شهری است.

وی با بیان اینکه به طور کلی میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شهرستان دزفول ۸۳ درصد است، اضافه کرد: در حال حاضر میزان استفاده از ماسک در دزفول ۷۳ درصد است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی در پایان به وجود بیش از ۱۲ هزار مرکز تهیه و توزیع در شهرستان دزفول اشاره کرد و گفت: در چند روز اخیر از ۶۰۰ مرکز بازرسی بهداشتی به عمل آمد که ۸۰ مرکز به مراجع قضائی معرفی و ۲۷ مرکز نیز به دلیل سرپیچی از موازین بهداشتی پلمب شدند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 610288 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟