از اعلام نگرانی اعضای شورا به وضعیت منابع شهرداری تا بی‌توجهی مجلس به اداره تهران

شهرداری / به گزارش رکنا، اعضای شورای شهر تهران پس از استماع گزارش هزینه‌کرد مالی پنج ماهه شهرداری که از سوی خزانه‌دار قرائت شد به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.

محمد سالاری با تاکید بر این‌که براساس گزارش چهارماهه خزانه‌داری که نشان از عدم تحقق بودجه غیرنقد می‌داد در سازمان املاک شهرداری جلسه‌ای برگزار کردیم، اظهار کرد: مسئولان سازمان املاک عنوان کردند که در حوزه غیرنقد و در تهاتر با بانک شهر و برگرداندن مطالبات از رساتجارت و بنیاد تعاون سپاه اقدامات خوبی انجام داده اند به گونه‌ای که ۴۵۰۰ میلیارد تومان در حوزه منابع غیرنقد فعالیت داشتند، اما این اعداد قابلیت نمایش دادن در گزارش شورا را ندارد.

وی با بیان این‌که مسئولان سازمان املاک اعلام کردند که ۸۲۰ میلیارد تومان املاک به بانک شهر داده و ۸۸۰ میلیارد تومان حواله پرداخت کردند و مطالبات شهرداری با رساتجارت و بنیاد تعاون ۱۶۵۰ میلیارد تومان بوده، گفت: حالا سوال اینجاست که چرا این مجموعه اقدامات در گزارشات محاسبه نشده است.

سالاری با بیان این‌که نتایج بازدید و گزارش‌های اعضای شورای شهر نشان می‌دهد که ما در وضعیت نگران‌کننده‌ای هستیم، اظهار کرد: زمان سکوت و گزارش‌دهی تمام شده و پیشنهاد می‌شود شورای شهر با شهردار تهران جلسه‌ای برگزار کند چرا که با این شیوه در ۱۱ ماه باقی‌مانده جواب نمی‌گیریم و باید اعلام کنیم که شورا با شهرداری عهد اخوت نبسته و شهردار بداند اگر به برنامه‌ها و رویکرد شورا عمل نکند تغییر می‌کند و بهتر است جلسه‌ای با حناچی بگذاریم تا منابع شهرداری با رویکرد شورا منطبق شود.

مجید فراهانی رییس کمیته بودجه شورای شهر نیز در واکنش به این گزارش اظهار کرد: شهرداری تهران ۴۰ درصد عقب‌ماندگی بودجه دارد و برهمین اساس باید اقدامات فوری و عاجل انجام دهیم چرا که اگر با همین دست فرمان جلو برویم ۱۰۰ درصد نمی‌توان کاری انجام داد.

وی با بیان این‌که باید سیاست‌گذاری تشویقی در بخش شهرسازی داشته باشیم، گفت: آمارها نشان می‌دهد که مشکل ما همچنان در تامین درآمد غیرنقد است و باید بتوانیم جذب سرمایه‌گذار داشته باشیم.

رییس کمیته بودجه شورای شهر ادامه داد: می‌توان با در نظر گرفتن اصول‌مان اقدامات قابل توجهی در بحث شهرسازی داشته باشیم و درآمدهایمان را افزایش دهیم.

در ادامه محمدجواد حق‌شناس نیز با بیان این‌که معتقدم در همین وضعیت کرونا باز هم تهران ثروتمند است و می‌تواند درآمدزا باشد، گفت: ما برنامه مصوب کردیم و باید به آن احترام بگذاریم، چرا وقتی که شهرداری می‌گوید نمی‌توانم ، سطح توقعات‌مان را پایین‌ می‌آوریم در حالی که توان شهرداری بیشتر از اینها است.

حسن رسولی خزانه‌دار شورا نیز در واکنش به این انتقادات با بیان این‌که این گزارش ماحصل جداولی است که شهرداری تهران در اختیارمان قرار می‌دهد اظهار کرد: عدم در نظر گرفتن بودجه غیرنقد در این گزارش به عنوان یک نقص پذیرفته است. اما دقت داشته باشید که تحقق بودجه غیرنقد با تاخیر در حساب دفاتر مالی می‌نشیند.

وی با بیان این‌که مازاد درآمد شهرداری در خزانه قفل می‌شود، گفت: چند ماه است که از شروع کار مجلس شورای اسلامی می‌گذرد اما یک خط هم با ما در مورد اداره تهران صحبت نکردند و انگار اداره شهر با سخنرانی پیش می‌رود.

محسن هاشمی نیز در واکنش به سخنان اعضاء گفت: جلسه هم‌اندیشی هفته آینده در خصوص وضعیت بودجه و با حضور شهردار تهران برگزار خواهد شد. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 610162 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟