شناسایی 50  هزار بیمار مبتلا به کرونا را با ردیابی دیجیتال در تهران

کرونا / به گزارش رکنا، دکتر علیرضا زالی در مراسم رونمایی از کاربست‌های ۵g در ایران، افزود: از همکاری وزیر ارتباطات در هوشمندسازی بسیاری از اقدامات در ایام شیوع کرونا قدردانی می‌کنیم و گزارش‌های دیجیتال خوبی در قم و گیلان در بحث ردیابی مبتلایان و ناقلان کرونا تهیه شده است.

وی با اشاره به این که در این ایام پهنای باند برخی دانشگاه‌های علوم پزشکی افزایش قابل توجهی داشت، گفت: این امر ظرفیت خوبی برای بخش دیجیتال دانشگاه‌ها فراهم کرد.

دکتر زالی افزود: هم اکنون در سطح مراکز بهداشت و سلامت نیز نیازمند ردیابی بیماران هستیم که امیدواریم محقق شود.

وی گفت: در ایام کرونا با دگرزیستی دیجیتال در عرصه اجتماعی ایرانیان مواجه بودیم و بسیاری از شکاف‌های دیجیتالی ما در سایه کرونا برطرف شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: در زمینه گسترش پزشکی از راه دور تحولات فراوانی داشته ایم و ما از طریق برخی نرم افزار‌ها تصاویر مهم رادیولوژی، قفسه سینه و سی تی اسکن را توانستیم به همکارانمان ارسال کنیم.

دکتر زالی گفت: جراحی از راه دور جاه طلبانه‌ترین بخش پزشکی از راه دور است که مزایای فوق العاده‌ای هم دارد و نباید فرصت سوزی کنیم و جراحی از راه دور در سال ۱۳۸۰ شکل گرفت و اخیراً در چین با خارج کردن بخشی از کبد حیوانی از فاصله ۵۰ کیلومتر با استفاده از رباط‌ها اقداماتی انجام شده است.

وی افزود: از طریق این نوع جراحی خونریزی کم می‌شود، چون دامنه بافت کمتری مورد کار قرار می‌گیرد و بهبودی هم سریعتر حاصل می‌شود و آن چیزی که تحت عنوان لرزش جراح در جراحی‌های طولانی وجود دارد در جراحی از راه دور وجود ندارد.

دکتر زالی گفت: ما در ساخت رباط‌های جراحی نیازمند همکاری دانشگاه شریف و تهران هستیم و قطعاً با تحقق کاربست‌های نوین ۵g، سبک زندگی ما تغییر خواهد کرد.

وی افزود: آمادگی داریم که پیوست‌های پزشکی و اخلاق پزشکی را هم در این موضوع فراهم کنیم.

در ادامه این مراسم رئیس دانشگاه صنعتی شریف هم با اشاره به لزوم ارتباط هر چه بیشتر صنعت و دانشگاه، گفت: ما هفته گذشته ۱۳ قرارداد در حوزه نفت و گاز با وزارت نفت امضا کردیم و کرونا نشان داد که دانشگاه‌های ما آمادگی فراوانی دارند تا بسیاری از معضلات را حل کنند.

آقای محمود فتوحی افزود: در دانشگاه شریف برنامه راهبردی تنظیم کرده ایم که یکی از راهبرد‌های ما حل مسائل اساسی کشور است. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 610131 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟