اعلام اولویت‌های تزریق واکسن آنفلوانزا در آذربایجان‌غربی/مردم از مراجعه حضوری به داروخانه‌ها پرهیز کنند

آنفلوانزا / به گزارش رکنا، رسول انتظارمهدی اظهار داشت: اولویت‌های تزریق واکسن آنفلوانزا در استان مشخص شده و بر این اساس، واکسیناسیون انجام می‌شود.

وی ادامه داد: کارکنان شاغل در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، کارکنان شاغل در مراکز خدمات جامع سلامت، خانم‌های باردار، بیماران دچار ضعف سیستم ایمنی از جمله مبتلایان به بدخیمی، گیرندگان پیوند اعضا، بیماران دیالیزی، متلایان به تالاسمی ماژور، هموفیلی و آنمی سیکل سل و سالمندان واجد شرایط این اولویت‌ها را شامل می‌شود.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی تصریح کرد: داشتن پرونده الکترونیک سلامت در نزدیکترین پایگاه سلامت محل سکونت یا خانه بهداشت روستای محل سکونت برای تزریق واکسن ضروری است.

انتظارمهدی یادآورشد: در صورت مازاد بر مصرف بودن ، فروش آزاد در داروخانه‌ها بر اساس اولویت‌ها و فرآیندهای تعریف شده انجام می‌شود.

وی اذعان کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا و برای به حداقل رساندن احتمال خطر ابتلا در اثر تجمع و ازدحام، کارکنان ارائه دهنده خدمات شامل مراقب سلامت و بهورز با تماس تلفنی و تعیین وقت قبلی از شهروندان واجد شرایط دعوت می‌شود تا با در دست داشتن کارت ملی به پایگاه سلامت یا خانه بهداشت برای تزریق واکسن مراجعه کنند.

این مقام مسوول خاطرنشان کرد: بر اساس دستورالعمل های ابلاغی تزریق واکسن به سایر گروه‌های سنی که واجد شرایط نیستند، توصیه نشده است و از شهروندان درخواست می‌شود از مراجعه حضوری به واحدهای ارائه خدمت خودداری کنند.

خاطرنشان می‌شود حدود ۱۶ میلیون واکسن آنفلوانزا در کشور تزریق شود که نزدیک به ۲۰ درصد کل شهروندان است. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 610046 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟